2009. szeptember 6., vasárnap

Rakott krumpli gyorsított változatban

Ez az étel is a befőzés napjaiban készült, pontosabban a lekvár főzés egyik napján. Amíg a lekvár az utolsó idejét pöfögte, addig megfőlt a krumpli. Amíg a lekvárt üvegekbe rakosgattam, addig a krumpli várt a sorára. Azután gyorsan összepakoltam egy tepsibe és kb. fél óra alatt összesült.
A recept Stahl Jutka könyvéből való.
  • 1,5 kg krumpli
  • 1 szál kolbász
  • 15 dkg reszelt trappista
  • 5 db tojás
  • 2 dl tejszín
  • 2 dl tej
  • só, bors, 2-2 ger. fokhagyma
  • 1 cs mozzarella/ én tettem hozzá/

A krumplikat meghámoztam és vastagabb karikákra vágtam. Feltettem főlni sós vízbe, amibe beletettem két gerezd fokhagymát is. Félpuhára főztem és leszűrtem. A fokhagymát ki lehet dobni,de ha marad, az sem baj.

Margarinnal kikentem egy tepsit és beleraktam a főtt krumplikat. Megszórtam reszelt sajttal, rátettem a felszeletelt kolbászt, erre került a mozzarella és leöntöttem a tojásos, tejszínes, tejes keverékkel, amibe szintén reszeltem két ger. fokhagymát és tettem bele sót is.

Az egészet betettem a sütőbe és kb. fél óra alatt 180 fokon összesütöttem. Bevallom először nem tudtam, mit várjak tőle, de muszály volt valami gyorsat főzni. Menet közben körvonalazódott a rakott krumpli mikéntje és amikor megkóstoltam, nagyon kellemes meglepetés ért. Sajnálom, hogy előbb nem találtam rá erre a receptre. Nem helyettesíti maradéktalanul az eredeti változatot, de nem is az a dolga. Nekem eddig két napos feladat volt ennek az ételnek a normál változatát elkészíteni, de ezek után felveszem a listára ezt a módozatot is.

3 megjegyzés:

  1. Hűha, a mozarellával extra finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Tényleg jóval gyorsabb, mint az eredeti, s időnként ez fontos szempont. Köszönöm az ötletet!

    VálaszTörlés
  3. Amint befejeztük a diétánkat, kipróbálom, mert nagyon jól hangzik. A gyorsaság meg időnként fél siker.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.