2010. január 1., péntek

Újévi lencse újra gondolva

A hagyományokhoz híven vagy talán a babonához híven, nálunk is lencse kerül az asztalra január elsején. Eddig sikerült úgy szervezni, hogy a lencselevest mindég meg tudtam főzni előre, de most elszámítottam magam. Dolgoztam szilveszter napján és igen későn értem haza / este tízkor /, ezért az előkészület elmaradt. A lencsét azonban semmiképpen nem akartam kihagyni, ezért egy gyorsabb megoldáson gondolkoztam. Elsején, kicsit kókadtan, ugyan kinek van kedve a konyhában állni órákon át?
Feltettem főlni a füstölt pulykacombot. Jól elvolt magában kb. 3-3,5 órát. Nem gyorspácolt volt, hanem a hentesnél vettem saját készítésűt.
Amikor úgy gondoltam, hogy már ideje a többi hozzávalót is megfőzni, mert lassan éhes lesz a család, akkor a lencsét is feltettem főlni. A vízébe tettem fokhagymát, babérlevelet, sót.
Közben a lilahagymát és a póréhagymát vastagabb szeletekre vágtam és vajas-olajon megpároltam. Amikor készen volt, öntötten rá egy mokkáskanál világos balzsamecetet.
Megfőztem néhány tojást is és pár darab füstölt, csípős kolbászt is.
A megfőlt lencsén már nem sok víz maradt, mert közben elfőztem, ezért nem kellett leönteni róla, de ha kell, nyugodtan öntsük le, mert nincs rá szükség. A lencsére egy evőkanál fehér balzsamecetet tettem és így hagytam hűlni.
Összekevertem a saláta öntetét és amikor a lencse kicsit kihűlt, hozzá kevertem.
Engem végül egy kissé a sóletre emlékeztetett, de ez rajtam kívül senkinek nem jutott eszébe.
  • 1/2 kg lencse
  • 3 babérlevél
  • 2 ger. fokhagyma
  • frissen őrölt bors
  • kb. egy kg-os füstölt pulykacomb
  • 5 db tojás
  • 30 dkg füstölt kolbász
  • 1 póréhagyma
  • 2 lilahagyma
  • világos balzsamecet

A salátaöntethez:

  • 1 dl tejföl
  • 1 actívia kefír
  • 1 mk dijoni mustár
  • 1 ek magos mustár
  • só, bors
  • esetleg citromlé



Igaz a mondás, hogy sosem késő újra kezdeni. Sajnálom, hogy eddig ragaszkodtam a lencseleveshez. Nagyon szeretjük, de lencsét nem csak újévkor szoktam főzni, ilyen salátát azonban még nem készítettem. Eddig!

2 megjegyzés:

  1. Idén én is újítottam, és meleg egytálétel helyett egy hidegen fogyasztható saláta volt inkább a lencséből. Nem érkezett panasz :)

    Boldog új évet kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Hát, igen, így változnak az idők a konyhákban.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.