2010. február 28., vasárnap

Sajtos pogácsa

A pogácsa elkészítésének ez a módja nem olyan újdonság, mint amilyen tetszetős a végeredmény. Olvastam már erről a kis trükkről, de még nem próbáltam ki. Azt hiszem az egy édes tészta volt, de most, hogy megtaláltam ezt a receptet, kipróbáltam. Nem vagyok jó pogácsa készítő, elment tőle a kedvem néhány sikertelen próbálkozás után. Azt nem tudom megmagyarázni, hogy azonos tésztából miért sikerül nagyon finom sajtos rudakat sütni. Pogácsa fóbiám van? Remélem, nem.
Ez a recept egy Nők lapja újságból van és őrizgetem egy ideje, de most elérhető közelségbe kerül a blogon. A receptben Lajos Mari azt írja, hogy igyekezzünk minél kevesebb " szabászati hulladék"-kal dolgozni, mert nem lehet újra ilyen állagot elérni a tésztával. Ezért aztán úgy gondoltam, hogy négyszögesítem a kört, ill. a pogácsát. Hulladék nincs. A pogácsa tésztája azért nem olyan magas, mint amilyen lehetne, mert én a liszetnek egy részét kicseréltem teljeskiőrlésűre. Az egészség oltárán feláldoztam a szépséget. A sok sajttól így is nagyon finom lett, és azért, hogy a pogácsa minden darabját élvezhessük, a megsült és kihűlt kockákat adagonként bedugtam a fagyasztóba. Szobahőmérsékleten felolvasztva olyan, mint a frissen sült, de már kihűlt pogácsa. / a szalagos fánk is így bírja a mélyhűtést /
  • 25dkg félzsíros túró
  • 25 dkg hideg vaj/ margarin
  • 1 dl tej
  • 1 dl tejföl
  • 1 kk. cukor
  • 4 dkg élesztő
  • 2 + 1 db tojássárgja
  • 1 ek só
  • 60 dkg liszt / nekem 25-35 arányban tk. liszt és fehér /
  • 20 dkg sajt + 10 dkg a tetejére

Leegyszerűsítettem az összeállítást és bedobáltam a késes robotgépbe minden hozzávalót. Kicsit nehezen birkózott meg vele, de a javát elvégezte. Egy tojás sárgája és a 10 dkg sajt kivételével minden más bele került. Amikor kiborítottam, még egyszer jól átgyúrtam és egy gombócba igazítva pihentettem 1/2 órát.

Ezután kinyújtottam 1 cm vastagra és megszórtam a lereszelt sajttal. Hosszabbik oldalánál feltekertem egy rúdba, mint a beiglit. Újabb pihentetés ill. kelesztés következett 1/2 órát. Kinyújtottam kb. 3 cm-es vastagságúra, megkentem a maradék tojással és megszórtam a maradék reszelt sajttal, és ezt vágtam négyzetekre, hogy ne legyen hulladék. Akinek jobban tetszik a pogácsa forma, az szaggassa ki egy kisebb, 4 cm-es méretű formával. Sütőlemezre rakosgatjuk és eredetileg kelesztés nélkül megsütjük. Nekem egy kicsit keltek még sütés előtt és így kerültek a forró sütőbe. Pontosabban a jó meleg sütőbe, mert nálam a 200 fok éget. 20-25 perc sütést ír a recept, de nem kellett ennnyi.

Nekem kb. 20 perc alatt és 180 fokon sült meg.

2 megjegyzés:

  1. Jaj de szeretem. Hasonlóan készítem én is...
    kérhetek egyet belőle, na jó kettőt inkább.:-)
    Vagy már elfogyott? :-(

    VálaszTörlés
  2. Tudod, mit? Szívesen adok mindenkinek, csak előbb ki kell olvasztani a fagyasztóból. Nálam is lesz ismétlés.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.