2010. április 21., szerda

Brokkolis pite


Úgy gondolom, hogy egy napi szinten működő konyhában is óhatatlanul előfordul, hogy maradékok képződnek. Velem ez rendszeresen előfordul, ezért néha nyomdafestéket sem tűrő alkotások is kikerülnek a kezem alól. Ezek általában a hirtelen ötlettől vezérelt csináljunkbelőlevalamit végeredményei. A kreativitásommal nincs baj, pedig a munkámból adódóan nem engedhettem meg magamnak, hogy olyan ételeket kreáljak, amire csak jóindulattal lehet azt mondani, hogy ehető. Tehát, ha valami elsőre nem sikerült, azt valószínűleg nem főztem újra, viszont ami jó volt, annak általában minimális kutatómunka volt az előzménye, és ezután jöttem én. Tulajdonképpen minden receptet átalakítok, mert az ötlettől már meglódul a fantáziám. Ennek pedig a legjobb teret a maradékok felhasználása adja.

  • levelestészta, mielőtt lejár a szavatossága
  • rózsáira szedett, előfőzött brokkoli
  • csíkokra vagdosott bacon
  • 5 dkg vajból besamel
  • só; bors; szerecsendió
  • mozzarella sajt

Ezekből állítottam össze a pitét. A tésztát egy sütőformába tettem, ráterítettem a brokkolit, a szalonna csíkokat rászórtam, frissen őrölt borsot szórtam rá és leöntöttem a szerecsendióval fűszerezett besamellel. A mozzarella golyókat felszeleteltem és beterítettem a tetejét.


Előmelegített sütőben 170 fokon sütöttem 1/2 órát, azután letakartam és még 15 percig sütöttem 180 fokon. Vacsora volt, mellé egy pohár fehérbor. Maradék.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.