2010. április 21., szerda

Tönkölykenyér telj.kiőrl. liszttel és pirított hagymával


A pirított hagyma szintén maradék volt, de mennyiségét tekintve éppen csak egy kenyérhez tudtam elhasználni. Néha szándékosan készítek többet valamilyen hozzávalóból, mert a gondolataim már azon járnak, mihez tudom majd felhasználni egy-két nap múlva? Egyszerűbb egy kicsit többet csinálni, mint újból nekikezdeni. A hagyma egyik részét egy újabb ízesítésű babkrémhez használtam el, a többi ide került.
  • 25 dkg teljeskiőrlésű tönkölyliszt
  • 35 dkg fehér tönkölyliszt
  • 1,5 tk só
  • 2 ek olaj
  • 2 ek burg.por
  • 4 dl folyadék ( 2/3 kefír + 1/3 víz)
  • plussz folyadék a liszttől függően
  • kb. 3 ek pirított hagyma
  • 1,4 dkg élesztő
  • 1 ek méz

A hagyma kivételével mindent betettem a kenyérsütőgép üstjébe és a gép egy jó állagú tésztát dagasztott nekem. Mielőtt készen lett volna, akkor adtam hozzá a hagymát. A gép elég jól szétkeverte. ---------25 perc kelesztés után kivettem a tésztát a gépből, átgyúrtam, megformáztam és egy tepsibe tettem. Újból kelesztettem, ami nálam elég sokáig tartott, ugyanis hűvös van a konyhában. A végén már betettem a bekapcsolt, de még nem melegítő sütőbe és itt fejeztem be a kelesztést. Feltekertem 200 fokra és így sütöttem 15 percig, azután letakartam és még 20 percig sült. ---Nagyon finom, lágy és illatos lett a tészta, de nem hagyma ízű.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.