2010. május 24., hétfő

Bodzaszörp vagy bodza ízű szörp?



Tudom, ez nem hat az újdonság erejével, de egy gasztroblogon helye van az ilyen egyszerű dolgoknak is. Többször előfordult már, hogy számomra nagyon is egyértelmű dolgok után, milyen kétségbeesett érdeklődés folyt, ezért lehet itt ez a végtelenül egyszerű frissítő ital.





Sok blogon olvastam már az elkészítését, vannak hasonlók, egyformák és persze vannak különbözők. Nekem úgy rémlik, hogy az enyém az utóbbi kategóriába sorolható. Szóljatok, ha nincs igazam, de én nem találtam olyan leírást, ahol narancskarika is van az üvegben.


  • 5 l-es befőttesüveg

  • kb. 60 dkg cukor

  • 2 kk. citromsavpor laposan mérve

  • 2 narancs

  • 2 citrom

  • sok-sok bodzavirág tányér/ 10-12 /

Első olvasatra ijesztőnek tűnhet a cukor mennyisége, de talán már kiderült rólam, hogy nem vagyok felelőtlen. Azért készítem így, mert -- így tanultam meg--így kapok olyan koncentrált inni valót, hogy ne kelljen két naponta új adagot készíteni. Ezt a koncentrátumot, ami azért nem hasonlít egy szörp ragacsos állagára, használatkor egyszerűen vízzel kell higítani és máris megfelelő lesz. Aki édesszájú, annak higítás nélkül is ízleni fog. Hűtőben eláll egy hétig is, addigra könnyen elkészíthető a következő adag.






  • A bodzavirágokat alaposan át kell nézni és néhány órára vízbe áztatni, hogy a pici megbújó bogarak kijöjjenek belőle. Lehet a vizet cserélni is rajta. Ha nagyon tetvesek a virágok--volt egyik évben ilyen--akkor szinte reménytelen.

  • A narancsok és citromok héját alaposan meg kell mosni. Én bizony ilyenkor bevetem a mosogatószert is, de gyorsan dolgozok vele, hogy ne legyen ideje beszívódni a héjba és nagyon alaposan le is öblítem őket.

  • Ezután karikára vágva kerülnek az üvegbe. Kimagozni nem kell, mert úgy is le kell szűrni majd az egészet.

  • Kb. három nap alatt összeérik, de ha sokáig várunk vele, akkor megbuggyan. Naponta meg szoktam keverni

Amikor leszűrtük az italt, a fennmaradó részekből feltétlenül válogassuk ki a narancs -és citromkarikákat, mert hűtőben tárolva néhány napig eláll és nagyon finom a nagy melegben ezt eszegetni. Héjastól természetesen! Az italt a hűtőben csavaros tetejű, paradicsom eltevésére használt üvgekben szoktam tárolni.

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.