2010. május 2., vasárnap

Grahamlisztből sütött lepény sonkás krémmel

Sajnos néha nálam is előfordul, hogy túlvásárolom magam. Történik pedig ez azért, mert ritkán jutok el nagyobb multiba vagy közepes kismultiba. Lehet, hogy ez képzavarnak tűnik, de nem tudom másképp meghatározni. Ilyenkor hajlamos vagyok többet venni, mint amit záros időn belül el tudok használni. Nem, mintha nem lenne alkotó kedvem hozzá, de sajnos az időből kevesebb van. Most is így jártam egy 20 dkg-os szeletelt sonkával, ami jó minőségű és finom volt, de sajnos a lejárati idejét már elérte. Ezért gyorsan el kellett használni az egészet. ------------Összegyúrtam egy lepényre való tésztát, amit azért csináltam grahamlisztből, mert vacsorára legalább már ne fehér lisztből legyen a tészta. A késői vacsora semmiképp sem egészséges, ezért az ilyen tészták ellenére is igyekszem hét óra körüli időpontot belőni. Néha nem sikerül.
  • 20 dkg sonka
  • 1 fej hagyma
  • 1 cs. újhagyma szára
  • bors
  • 1 db tojás
  • reszelt trappista sajt
  • 1/2 dob mascarpone medvehagyma pestoval összekeverve a tésztára kenve

A tészta rettenetesen egyszerű, bármelyik kenyértésztából elkészíthető.

  • 40 dkg grahamliszt+ 10 dkg fehérliszt
  • 3,5 dl víz
  • 3 ek olaj
  • 3 dkg élesztő
  • 2 kk cukor
  • 10 dkg öregtészta

A kenyérsütőgépppel összekevertettem a tésztát és fél óra pihentetés után kinyújtottam és egy gáztepsibe tettem. Megkentem a tetejét a pestos sajtkrémmel és erre tettem a sonkás masszát.

Megszórtam a reszelt sajttal és 170 fokos sütőben kb. 1/2 óra alatt megsütöttem.

A saját készítésű csilidzsem utolsó üvegét felbontottam, hogy a sonka mellé egy különösen finom kiegészítő kerüljön.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.