2010. május 25., kedd

Spenótos canelloni lasagne lapok között

Ezt a fura címet azért kapta a tegnapi ebédünk, mert mindkét tésztaféléből csak részmennyiség állt rendelkezésre. Napok óta spenótot ennék és van még a fagyasztómban tavalyról eltett leveles spenót. Ezt sajnáltam volna összepürésíteni, ezért a maradék krémfehérsajttal együtt inkább a tésztahengerekbe töltöttem. Azután betakargattam a tésztalapokkal és kész. Így már bőséges négy adag lett belőle. Ebből még az Anyukámnak is jutott, mert sajnos az utóbbi hetekben kényszerűségből komoly diétára kellett fognia magát.






  • 8 db. canelloni tészta

  • 5 db. lasagne tésztalap

  • 1 ü. házi pizzaszósz

  • 25 dkg párolt spenót

  • 15 dkg krémfehérsajt

  • 3 ek besamel

  • 1 tojásfehérje


  • bors / esetleg szerecsendió/

  • 3 ger. fokhagyma

  • 5 dkg vajból besamel

  • 2 ek sűrű tejföl







  1. A spenótot az olajon az összezúzott fokhagymával együtt megpárolom, belekeverem a sajtot és kicsit fel is olvasztom kevergetés közben. Teszek bele még 3 ek besamelt, hogy krémesebb legyen és egy tojásfehérjét is, ami egy kicsit összefogja a tölteléket.

  2. Egy sütőedényt kikenek valamilyen zsiradékkal és ráöntöm a pizzaszósz 1/3-át. Erre öntök néhány kanál besamelt és ezután teszem bele a száraz tésztalapokat.

  3. A canellonikat megtöltöm a spenótos masszával, mégpedig egy rém egyszerű módszerrel. Egy nejlonzacskóba kanalazom az egészet, kivágom a sarkát és belenyomkodom a tészta csövekbe. Nagyon jól működött ez a rendszer.

  4. A száraz lapokra szintén teszek pizzaszószt és erre sorakoztatom a megtöltött tésztákat. A maradék masszát a tászták közé nyomkodtam. Annyi maradt, hogy még két db. tésztát lehetett volna megtölteni vele. Basamelt kanalaztam rá és a maradék lapokkal befedtem.

  5. A maradék pizzaszószt ráöntöttem a tésztákra és a maradék besamellel alaposan befedtem, hogy sülés közben mindenhol tudjon a tészta nedvességet beszívni.

  6. 180 fokos sütőben sütöttem kb. 35-40 percig, de félidőben letakartam, hogy ne égjen meg a teteje.

A házi pizzaszósz nagyon egyszerűen készült, csak hagyma, paradicsom és bazsalikom volt benne. Nem volt tolakodó az íze, de összességében jó ízt adott az ételnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.