2010. július 18., vasárnap

Répasaláta langyosan

Ciderfüggő lettem tavaly. Sok-sok finom almabor fogyott el nálunk, de az idén hiba csúszott a számításba. Nagy örömmel mentünk a Lidl-be az újabb készletért, de a mohóságban csak itthon vettem észre, hogy ez bizony édes bor. Az édeset pedig nem szeretjük. Ha nagyon jól be van hűtve, akkor azért iható, de nem az igazi.

Muszály valamit kezdeni vele, hogy sokáig ne emlékeztessen erre a melléfogásra.
  • Két hete már sütöttem csirkecombokat ciderben megfürdetve, de nem készült fénykép, mert olyan gyorsan elfogyott. Nem lett édes, viszont gyönyörű színt kapott a sütés végére, mert az édes lé karamellizálódott rajta. Lesz ismétlés!

A répa már régóta kedvenc köretem, sok változata készült, de legtöbbször olyan mindent bele alapon, ezért nem tudok receptet írni belőle. Talán egyszer majd sikerül.

Most is arra készültem, de közben eszembe jutott, hogy ezt is meg lehetne főzni ciderben. Víz-cukor vagy méz és ecet helyett 3:1-ben a cider.

  • 50 dkg répa tetszőlegesen felvágva
  • olívaolaj és vaj
  • frissen őrölt bors
  • csilipaprika
  • 1 ek méz
  • 3 dl cider
  • kb. 1/2 dl balzsamecet
  • két szál póréhagyma zöld része felszeletelve
  • apróra vágott mentalevél

A répákat az olajos vajon kezdem párolni, kicsit megsózom és rövid idő múlva ráöntöm a cidert. Fedő alatt kell párolni, de ha zsenge a répa, akkor fedő nélkül és kevesebb almaborral, hogy elfőljön , mire elkészül a répa.

Ha már puhul a répa, akkor hozzáöntöm a balzsamecetet, rászórom a borsot és a csilit és hozzáadom a mézet is.
A póréhagymát is csak most teszem bele, hogy kicsit ress maradjon. Szinte nem is marad leve, de nem is kell.

Tálalásnál szórom rá a mentát. Ha néhány órát áll vagy akár egy napot, akkor jobban összeérnek az ízei. Én nem szeretek semmit hűtőhidegen enni, ezért ezt a répát is csak annyira melegítettem meg, hogy szobahőmérsékletű legyen.

Nekem vacsora volt tegnap este, de kilenc óra után már csak ilyesmit lehet enni lelkiismeret furdalás nélkül. No, meg kenyér és hús nélkül.

2 megjegyzés:

  1. Ezt a cidert most már én is kipróbálom!:))

    VálaszTörlés
  2. Móni ez egy finom szénsavas üdítő. Legalább is ez, mert összesen 2% az alkohol tartalma.
    Az édes pedig főzéshez is kiváló.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.