2011. június 8., szerda

Sült spárga szalonnás besamelben


Lehet, hogy nem a zöld spárga a legelegánsabb, de mindenképpen kiadósabb és könnyebben kezelhető.
Az a fehér spárga, amihez az elmúlt sok évben hozzájutottam, javarészt az  a vékony  formájú volt, amit leves spárgának hívnak. Na, ennek a megtisztítása nem egyszerű. Mire végeztem vele, legalább a fele elvesztette a fejét. Eltört.
Az igazán szép vastag szárú spárgát nagyon dugdossák a hétköznapi vevők elől, közben meg egyre többször olvasom, hogyan ösztönzik a vásárlásra az embereket.
Ez is oka annak, hogy átpártoltam  a zöldre. Ez is vékonyka, de ezt nem kell meghámozni és így több marad belőle. A szervezet számára hasznos anyagokat ez is tartalmazza.
Felhasználás előtt ajánlatos jól kiáztatni a homokot a spárga fejekből. Sokszor szembesültünk vele, amikor nyersen rágcsáltunk el néhány szálat.
Rövid ideig kell főzni, főleg akkor, ha utána még valamilyen hőkezelést alakalmazunk.
Sütöttem már úgy is spárgát, hogy nyersen tettem a tepsibe, de úgy nem puhult meg, viszont már ropogós sem volt. Néhány ételbe viszont lehet nyersen tenni, mert megpuhul a többi alapanyaggal.


Most is előfőztem a spárgát sós - cukros - citromos vízben. A forrástól számítva kb. 3-4 perc elég neki.  akkor is elég ennyi idő, ha nem nem csinálunk vele már semmit, csak megesszük, mondjuk egy finom házi majonézzel.

A megfőtt spárgát kivajazott kerámia edényekbe tettem, adagonként.
Leöntöttem besamellel, amit úgy készítettem, hogy összevágott hagymát és apróra vágott húsos szalonnát pirítottam, ezután tettem bele a lisztet.
Tejjel és tejszínnel öntöttem föl. Besűrítettem a főzéssel és amikor kicsit kihűlt, belekevertem egy nyers tojást, ezután ráöntöttem a spárgára.
Mindegyik adagra tettem egy szelet füstült, nyers sonkát.


addig sütöttem kb. 170°C-on, amíg szép színe nem lett.


Vacsorára éppen elég volt ez az adag, de lehetett volna enni mellé pirítóst is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.