2011. szeptember 11., vasárnap

Befőzés



Kicsit csal a kép, mert mielőtt eltettem volna az üvegeket, az előszobában gyűjtöttem össze őket, miután kivettem a vízből, letörölgettem és levagdostam a kilógó celofánokat. A tükör előtt még többnek látszik, pedig  enélkül is soknak tűnt. Leginkább akkor, amikor meg kellet hámozni. Sosem akart vége lenni, pedig volt segítségem. A férjem és a fiam is pucolta, én meg raktam az üvegbe. Alig vártam, hogy elfogyjon!
Jócskán meg kell dolgozni a téli élvezetekért.

Nekem nem sziruposak a befőttjeim, mert nem látom az értelmét, hogy miért legyen ragacsos és szirupban úszó a konyhám. Egyszer megpróbáltam és mondhatom, nem sok ragacs nélküli terület volt körülöttem.
A végeredmény pedig egyáltalán nem győzött meg, hogy jobb a szirupos befőtt, mint a vizes dunsztos.

Van egy kis merőkanalam, azzal szoktam mérni a cukrot, de ennek hiányában úgy gondolom, hogy ha elég édes a gyümölcs, akkor kb. 3 ek. cukor elég rá. A meggyre többet kell tenni.
Most a 44 kg őszibarackból összesen / a túléretteket leszámítva / 41 üveg lett és ehhez 4,5 kg cukrot használtam el. A facebookon még azt írtam, hogy 31 üveg lett, de közben kiderült, hogy egy lábasnyi üveg becsúszott a teraszon az asztal alá.

A meghámozott barackokat citromsavas vagy borkősavas vízben tartom addig, amíg nem használom fel.
Alaposan kimosott üvegekbe rakom szépen egymásra, hogy minél több férjen bele, közben két részletben beleszórom a cukrot és felöntöm csapvízzel. Néhány szem szegfűszeget is teszek bele.
Az üvegekre szaliciles vízbe mártott celofánt teszek, csavaros tetővel lezárom és egyenként újságpapírba csomagolva egy lábasba teszem. Felöntöm kétharmadig vízzel és letakarva az újraforrástól számítva kb. 20 percig forralom.
Ezalatt az üvegek teteje homorúra húzódik be a vákum miatt. Ez biztosítja az eltarthatóságát.

A szirupban megfőzött gyümölcsöt nem lehet szépen belerakni az üvegbe, mert forró, ezért több helyet is foglal el, több üveg kell hozzá.


A túlérett barackokból készült a lekvár. Most tettem bele kikapart belsejű vaníliarudakat is a magjával együtt. Majdnem 4 kg volt a barack, így az idén elég sok lekvárunk lett. Talán jövőre nem is kell csinálnom.
Recept nincs, hiszen minden befőzőcukor zacskóján van. Nekem ugyan a koronás befőzőcukor vált be, de sajnos muszáj használnom mást is, mert nem lehet mindég kapni.

1 megjegyzés:

  1. Szépen belehúztál. Én nem tudom mikor lesz rá időm, mert egész héten itt vannak az unokák. Pedig szépen termett a körte fám, de még szerencsére nem érett.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.