2011. november 19., szombat

Sajtostészta újra gondolva


A friss tészta összehasonlíthatatlanul finomabb a bolti száraztésztánál, de elkészítése kissé időigényes, főleg, ha munka után hazaérve vacsorát szeretnénk készíteni belőle.
Vannak jó minőségű gyári változatok és mivel ez még nem teljesen feldolgozott termék, ezért kevés az oda nem illő adalékanyag benne.
Azért mondom, hogy kevés és nem azt, hogy nincs, mert valami biztosan van benne, amitől eláll néhány napig károsodás és minőségromlás nélkül. Persze lehet, hogy csak a csomagolás milyenségén múlik.
A Lidl-ben vettem és meg vagyok vele elégedve. Főzni sem kell, csak átmelegíteni kevés olajon vagy vajon, ha simán köretként akarjuk enni.
Köretként három adagra elég szerintem, de mi ketten megettük, mert ez volt a főétel.

  • Vajat olvasztottam / nem margarint / és apróra vágott hagymát meg fokhagymát pároltam rajta
  • 10 dkg gorgonzola sajtot
  • 12,5 dkg natúr krémsajtot / ennyi van a dobozban /
  • 2 dl főzőtejszínt olvasztottam össze
  • só, frissen őrölt bors és csilipaprika került bele
  • beletettem a tésztát és jól összemelegítettem az egészet
  • kb. fél dl vizet még kellett öntenem hozzá, mert nagyon besűrűsödött


Bőségesen megszórtam durvára aprított petrezyelyemzölddel és megszórtam sajttal.
A mártás finom krémes lett és kicsit lágy, mint a rizottó.
Sajnos csak a parmezánnak nem nevezhető, dobozos, reszelt törmelék volt elérhető, pedig néhány forgácsnyi darabolt sajt csodát tett volna vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.