2012. március 17., szombat

Kapris, kapros húsgolyók


Az úgy volt, hogy svéd húsgolyókat akartam készíteni ebédre. Előző nap vettem meg a darált marhahúst, mert azt gondoltam, az kell hozzá. Aztán még azt is gondoltam, hogy kapribogyó is van benne, az meg szinte mindég van itthon, akkor semmi baj nem jöhet.
Az már csak itthon jutott eszembe --- 15-én --- , hogy mintha kapor is lenne benne. Nosza, internet ill. a saját blogom. Mind a kettő azt mutatta, hogy igen a kapor az kell. Hát, nekem nem volt. Legalábbis olyan nem, amit belekeverhettem volna a húsba. Olyan volt, amit még a kovászos uborkához tettem el, de az legfeljebb ízfokozónak volt jó.


  • Elkészült a húsgolyó a lehető legegyszerűbb fűszerezéssel és ki is sütöttem őket kevés olajon.
  • Jó kis pörzs anyag maradt az edény alján.
  • Ebbe tettem apróra vágott hagymát, amit megfonnyasztottam, de nem pirítottam meg.
  • Lisztet szórtam rá és amikor kicsit lepirult, akkor felengedtem vízzel. Megsóztam.
  • Beletettem az összevágott kapribogyót, a szálas kaprot és jól kiforraltam.
  • Visszatettem a húsgolyókat, ízesítettem a kapri levével és kidobtam belőle a kaprot. 
  • Besűrítettem a forralással és borsot tekertem bele.
  • Sütőben sült cikkekre vágott krumplival tálaltam.


Nem az készült, amit elterveztem, de semmivel sem lett gyengébb minőségű, sőt!
Ízes, pikáns, nagyon finom lett.

2 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.