2012. március 17., szombat

Nem a leves a lényeg, hanem ami benne van-----lenmagos sajt tekercs


Volt már hasonló levesbetétem, de ott a magok voltak túlsúlyban, itt most inkább a sajt.
Hasonló, olvasztott sajtból készült levesbetétet is készítettem már többször. Most össszekotyvasztottam a kettőt. 


A mennyiségek tetszőlegesek, de kb. ebből állt.

  • 20 dkg durvára reszelt trappista sajt
  • 5 dkg apró bacon kocka
  • 2 ek. lenmag
A pizzasütőmre tettem sütőpapírt, így ment a sütőbe, hogy alúlról is jól érje a meleg.
Addig sütöttem, amíg kellően összeolvadt és kapott egy kis színt is.


Egy ideig hagytam hűlni, de akinek azbeszt keze van, melegebben is dolgozhat vele.
Vigyázni kell a sajttal, mert sokáig nagyon meleg marad!
Amikor már nem forró, de még formázható, akkor feltekertem. Azért két oldalról, mert egyébként nagyon vastag lett volna levesbetétként.



Vékonyra felszeleteltem és félre tettem. A széle kissé töredezik, mert hamarabb kihűl, de ezt nagy örömmel ropogtatta el a férjem még ebéd előtt. Nem baj, ha kihűl, mert a forró levesben átmelegszik majd.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.