2012. június 13., szerda

Gyors csirkecurry fűszeres lencsés rizzsel


A nevéhez hűen valóban gyorsan elkészíthető ez az étel. Sokadjára főztem meg, ezért csodálkoztam azon, hogy a receptet még nem írtam le a blogba.
Az igazán finom ízek eléréséhez szükség van bizonyos fűszerekre, amelyek sajnos nem helyettesíthetők mással, de aki szereti az indiai ízeket, annak a polcán biztosan ott vannak. Ezeken kívül a többi fűszer sok más ételnél is használható.

  • 75 dkg csirkecomb / én fölső combokat szoktam venni /
  • 1 nagy fej hagyma  / mi hagyma mániások vagyunk, én többet használtam /
  • 2 gerezd zúzott fokhagyma
  • 3 ek. ghee vagy/ és  olaj
  • 1 fahéj rúd
  • 2 babérlevél
  • 2  db szegfűszeg
  • 2 kardamom hüvely összetörve
  • 2 db szárított csilipaprika
  • 1,5 teáskanál őrölt gyömbér / nekem egy nagy diónyi friss, reszelt gyömbér volt /
  • 1 evőkanál őrölt koriandermag
  • 2 teáskanál garam masala / én többet tettem bele/
  • 1/2 tk. kurkuma / ebből is többet tettem /
  • frissen őrölt bors
  • zöldcitrom leve





  • A besózott csirkedarabokat én kevés lisztben megforgattam / a recept szerint nem kell, de mivel a mai csirkék sok vizet engednek, ez besűríti egy kicsit, mielőtt a víz elfőzése miatt szétfőlne a hús / és a  ghee-ben meg egy kevés olajban elősütöttem.
  • A húst kiszedtem és a visszamaradt zsiradékban megpirítottam a szálasra vágott hagymát, a fokhagymát, a gyömbért. Beletettem a fahéjat, a babérlevelet, a szegfűszeget, a kardamomot és a csilit. Néhány perc alatt összepirítottam.
  • Ezután adtam hozzá a koriandert, a kurkumát és a garam masalát. Sóztam, borsoztam és visszatettem a csirkét is.
  • Annyi vízzel kell felönteni, hogy éppen ellepje és kb. 35-40 perc alatt fedő alatt puhára főzzük.
  • Fontos, hogy a csirke puha legyen, de azért ne essen szét és ne maradjon túl sok víz alatta.
  • Citromlével ízesítjük, hogy kicsit frissebb íze legyen.



A ghee tisztított vaj, amit Indiában rendszeresen használnak a főzéshez. Sokkal magasabb hőfokra hevíthető és sokáig eltartható a hűtőszekrényben.
Könnyen elkészíthető, igaz a végeredményen látszik egy kis veszteség, mert a vaj víztartalma elpárolog és némi lerakódás is keletkezik az edény alján.
A vajat egy edénybe tesszük, felmelegítjük szinte forrásig, de azután mérsékeljük kissé a hőt, a habzó vajat kevergetve addig melegítjük, amíg már nem serceg. Közben a képződött habot folyamatosan leszedjük. / ezt a leszedett habot én a csirkére öntöttem /
Amikor az edény alján a lerakódás színesedni kezd, akkor vigyázni kell, mert innentől már barnított vaj lesz belőle / ami omlós tészták készítésénél utánozhatatlan ízt ad a tésztának / , ha tovább hagyjuk a tűzön és könnyen meg is éghet, ha nem figyelünk eléggé.

Természetesen olajjal elkészíthető, a ghee hiánya senkit ne tartson vissza az elkészítéstől.
Általában én lencsés rizzsel szoktam asztalra tenni, de egyszerű főtt rizzsel is finom.

3 megjegyzés:

  1. Szia!
    ez nagyon jól néz ki, nagyon tetszik nekem.
    A lencsés rizst hogy csinálod?

    VálaszTörlés
  2. Már azt is leírtam. Nagyon egyszerű azt is elkészíteni.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.