2012. június 30., szombat

Töltött tök kapros tejszínes mártásban


Nagyon egyszerűen elkészíthető igazi nyári étel, hiszen a tököt fagyasztva csak  lereszelve lehet tárolni. Ilyenkor azonban meg is lehet tölteni és máris szebben néz ki, mint a nemszeretem főzelék. A tök ízét persze így sem lehet eltüntetni, de aki ettől is irtózik, az ne akarjon tököt enni semmilyen formában. Pedig a rántott tök is csak nyáron élvezhető és az is nagyon-nagyon finom.

  • A tököt megtölthetjük félbe vágva is és így, vastagabb- vékonyabb karikára vágva is. 
  • A tölteléke is tetszés szerint variálható, nem kell semmilyen receptet pontosan betartani.
  • Lehet egyszerű fasírtra emlékeztető húsmassza, lehet gombás-húsos vagy hús nélküli, lehet túrós-sajtos-spenótos stb. 
  • A szósz is lehet kapros, tejszínes, paradicsomos, gombás stb.
Nekem most darált sertéshúsból, főtt krumpli maradékból, párolt hagymából készült petrezselyemzöld, borsikafű, kakukkfű ízesítéssel.

  • 2 db közepes vastagságú tök volt, én vastag karikákra vágtam
  • 1/2 kg hús
  • kb. 15 dkg főtt krumpli lereszelve
  • 1 fej hagyma megpárolva
  • borsikafű, kakukkfű,
  • só, bors, vágott petr.zöld
  • vágott kapor
  • 1/2 liter tejszín
  • 1 tojás
  • kb. 10 dkg reszelt sajt
A meghámozott tök karikákat kicsit besóztam és megtöltöttem a húsmasszával.
Margarinnal kikent tepsibe tettem.
A tojást összekevertem a sajttal és a tökök tetejét ezzel borítottam be.
Ráöntöttem a vágott kaporral elkevert tejszínt.Víz nem kell rá, mert  a tök is enged magából.
Alufóliával letakartam és kb.180 fokos sütőben sütöttem 35 percig.
A hús átsült, de a tök nem főlt szét.
Ha szép homogén mártást szeretnénk, akkor a megsült tököt szedjük ki a tepsiből, turmixoljuk le a mártást és így tálaljuk a tököt.


Pici szépséghiba volt, hogy a mártás nem volt sima, de nekem nem volt időm a turmixolásra. Az íze viszont semmit sem változott ettől.
Ha a sütés végén levesszük a fóliát, a sajtot rápiríthatjuk a tök tetejére.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.