2012. július 22., vasárnap

Bulgurral rakott cukkini


Amikor a család diétára szorul, elég a pirítós kenyér és a párolt rizs, de néhány nap után már valami tartalmasabbat kíván a férfi gyomor, ami még mindég nem bírja a pörköltet.
A cukkini kitűnő alapanyag, de hús nélkül több nap után már nem kell ez sem. A csirkemellet sosem tartottam sokra, pedig az utóbbi években felhasználtam jó pár étel elkészítésénél. Valószínűleg azok a régi élmények tartóztattak tőle, amikor a csirkemellet, mint cipőtalpat ettem. Ma is találkozom ilyennel.
Az éttermek kínálatában elég sok étel szerepel csirkemellből készítve. Gyanítom azért, mert ezt lehet viszonylag gyorsan friss ételként elkészíteni anélkül, hogy nagyobb előkészületeket igényelne a napi menü összeállítása. Mi van, ha mégsem fogy el az előkészített kacsa vagy marhahús?

  • A cukkiniket / 2 db közepes / hosszában felszeleteltem és sózás nélkül olajjal megkenve sütőpapíros tepsin megsütöttem, de csak annyira, hogy színt kapjon -- nem baj, ha nem puhul meg
  • A csirkemellet késes aprítóban / hogy ne kelljen darálót mosni / összevágtam és olajon kevés hagymával megpirítottam. A sülő húst szétszedegetni nem lehetetlen, de embertpróbáló feladat.
  • Az unott rizs helyett a fagyasztóból elővett -- jobb napokat látott -- főtt bulgurral kevertem össze a csirkét, amibe tettem egy fél doboznyi tejszínes krémsajtot, egy tojást és egy kevés vizet. A fűszerezés csak borsikafű volt.




A megsült cukkinik egy részét margarinnal kikent tepsibe tettem, megsóztam és szétterítettem rajta a húsos keveréket.
Beborítottam a maradék cukkinivel, megsóztam és leöntöttem egy tojás és egy kevés tej keverékével.
Fél óra alatt összesütöttem a kb. 170°C-os sütőben. Ennyi idő alatt szépen összeállt, hiszen már minden meg volt főzve. A cukkini még így is roppanós maradt. Szerintem így volt igazán finom!
Nem tömény étel, jó adagra van szükség, hogy rendesen jól lakjunk vele. Ezért aztán mi kétszer szedtünk az ebédnél.Talán a fiúk már ki volt éhezve egy rendes kajára!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.