2012. július 22., vasárnap

Nyári ebéd --- Coleslaw saláta


Amikor még nagyon meleg volt, akkor készítettem hasonló ételeket  hétvégi ebédre.
A zöldségek adottak voltak, mert egy kis maradék volt, ami másra nem igen jó.
A csirkemell pedig a fagyasztóban várt a sorsára, ami eredetileg egy saláta betétjeként volt tervezve.
A bejegyzés pedig azért nem került fel, mert meleg volt.
Pontos receptnek tulajdonképpen nincs értelme, csak annyit szeretnék írni erről a salátáról, hogy hasonlót már gyerek koromban is ettem csak  akkor nem volt ennyire népszerű. Ma a gyorsétteremek kedveltették meg és persze az, hogy amerikai. Az csak jó lehet!


A COLESLAW (ejtsd: kolszló), vagy az USA déli államaiban egyszerűen csak “slaw”,nem más, mint egy nyers káposztából készített, ecettel is ízesített majonézes saláta, amihez vagy kerül más zöldségféle, mint a sárgarépa, uborka, hagyma, vagy gyümölcsök, mint az alma, ananász, vagy nem, vagy reszelnek rá sajtot, vagy nem. A coleslow alapanyag a káposzta, amit már a legrégibb időktől fogyaszt az emberiség.
Ehhez a minimalista salátához nem kell más, mint egy fej káposzta, amit lereszelünk, valamint ízlés szerinti mennyiségben a kedvelt majonézünk, és egy kevéske almaecet. Ezeket kell egy salátástálban fa-, vagy műanyag kanállal  jól összekeverni és már adhatjuk is a BBQ-hoz. Nagyon egyszerű és finom.

A  különféle leírásokkal ellentétben én nem sóztam be a káposztát. Vékonyra vágtam, répát vágtam  vékony csíkokra / bizony, nem reszeltem /  és egy kevés lilahagymát.
Majonézzel és egy kevés magos mustárral / ecet helyett /  kevertem össze.



A csirkemell bőrrel együtt volt eltéve, hogy majdan egy saláta  alkotó elemeként finom ízt adjon hozzá.
Hát, adott is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.