2012. szeptember 2., vasárnap

Ropogósra sült csülök


A fotó nem versenyre készült, de muszáj volt idehoznom, mert mostanra sikerült olyan ropogós bőrt sütnöm, ami teljes egészében ehető.
Sokszor sütöttem már bőrös malacot, vagy bőrös császárt, de eddig mindég sütőben kevés vizet aláöntve és különböző módon takargatva.
Az utolsó bevált módszert Jamie O.-től lestem el és igen jól bevált ---- a hús alá vizet öntök és egy összegyűrt, alaposan bevizezett sütőpapírral takarom le -----, de a megsült bőrnek csak egy része volt ehető, mert a ropogósra sült finom, de ami nem lesz ropogós, az gumi szerűen nyúlik és ragad.

Most azonban először megfőztem egy ízesített vízben / só, bors, fokhagyma, provanszi fűszerkeverék / a csülök darabokat és csak ezután tettem be a sütőbe sülni.
Így már az a bőr is ehető lett, ami nem tudott hólyagos, ropogósra sülni / pedig megforgattam a darabokat /
A bőr sütéséhez magas hőfok kell, így nem volt gond, mert a hús már puha volt.

Az ilyen egyben sült húsokat úgy szoktam a sütőben tenni, hogy a zsírozott sütőedénybe egy sor karikára vágott hagymát teszek és erre rakom a hús darabokat. A hagyma megvédi attól, hogy leragadjon.
Ha a hús fajtája vagy a a recept lehetővé teszi a megsült hagyma felhasználását, akkor megteszem.  Készítek belőle mártást úgy, hogy összeturmixolom a hagymát, fokhagymát, almát, körtét, mikor - mit.
Kiforralom, teszek bele pikáns lekvárt vagy tejszínt vagy bort.
Ha sütés közben megégett a hagyma, akkor csak azt a célt szolgálta, hogy ne a hús égjen le!

2 megjegyzés:

  1. Köszi szèpen ma kiprobàlom

    VálaszTörlés
  2. Remélem sikerül! Mindég az a finom ropogós bőr hiányzott, de sajnos a sütőben nem sül egyformán minden oldala.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.