2012. szeptember 2., vasárnap

Zöldbabos gombaleves vajas galuskával


Van már gombaleves recept a blogon, de ilyet még nem csináltam, hogy zöldbabot tettem bele.
Valójában sima, egyszerű levest akartam, de főzés közben úgy gondoltam, nincs benne elég gomba. Pedig volt!
Amikor a gomba már megpirult, akkor szinte elég puha is volt már, ezért a répa szóba sem jöhetett, de valamit akartam tenni bele. Először arra gondoltam, hogy liszttel besűrítem, mert azt már úgyis rég nem csináltam és attól az íze is más lesz. Közben körül néztem a fagyasztóban és megláttam egy fél csomag zöld színű babot.
A gomba és a bab fűszerezése hasonló, ezért úgy gondoltam, jól kijönnek egymással.
Igazam volt, mert a mostanában kedvenc fűszerkeverékem - provanszi - nagyon kellemes ízt adott a levesnek.  Ez nem fűszersó, csak fűszer keverék. Ezeket egyébként is sokat használom, de így egy zacskóban egyszerűbb. Igaz, figyelni kell az adagolásra.
A sűrítéshez pirítottam egy kis lisztet a gombával, mert most így volt kedvem.
Pirospaprikát is szoktam néha tenni bele, de most  ez nem volt.
ha a gombát pirítjuk és nem csak a levesben főzzük meg, nagyon finom roppanós lesz és nem is fől ki belőle minden víz. Nekem mindég nagyobb darabokban kerül a fazékba, mert nem szeretem az apró falatokat. Olyan, mintha már előre megrágták volna.

A vajas galuska  is ugyanaz, mint máskor, ezt már többször leírtam. Annyi a különbség köztük csak, hogy egyszer egy teáskanál vajat írtam, máskor meg egy evőkanál olvasztottat. Ez mennyiségben szinte ugyanaz, de az olvasztottat könnyebb elkeverni. Nem szoktam minden alakalommal olvasztani én sem.

A kanállal való adagolás némi elővigyázatosságot igényel, mert ahány ház, annyi kanál. Nekem van régi öblös kanalam is és van új fajta kisebb, laposabb.
A galuska liszt adagolásánál pl. lehet jelentősége.

2 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.