2012. november 12., hétfő

Palacsintalángos zabpehelyből


Kissé idétlen címet találtam ennek az ételnek de igazából egyik elnevezésnek sem felel meg teljesen.
Előre bocsájtom, hogy nagyon finom lett! Nem ez volt az utolsó ilyen vacsoránk.
Az eredeti recept  Teritől van, de megint nem tudtam nyugodni és muszáj volt felturbóznom.
Az eredeti változat is finom lehetett, mert a hozzászólások azt mutatták. Nekem azért is volt kézenfekvőbb változtatni rajta, mert ekkora mennyiségben már nekem is sok lett volna a zab.

  • 20 dkg zabpelyhet leöntöttem annyi tejjel, amennyi éppen ellepi és állni hagytam min. fél órát, de ennyi idő alatt nem puhult meg teljesen
  • 2 db tojást adtam hozzá, sót, borsot, csilit és egy gerezd zúzott  fokhagymát
  • 1 dl. kukoricalisztet és 1 dl sima lisztet kevertem bele annyi vízzel, hogy sűrűn folyós masszát kapjak
Kis méretű palacsintasütőben 6 db lepényt sütöttem ki belőle.


Egy dl. tejfölbe reszelt fokhagymát kevertem és ezzel kentem meg a lepényeket.
Reszelt sajttal szórtam meg és sok friss zöldséggel ettük.
Érdemes kipróbálni!
Nem kalóriaszegény / zsíros tejföl, zsíros sajt /, de egészséges kitűnő, gyors vacsora.
A tejfölt és sajtot lehet zsírszegény változattal helyettesíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.