2013. június 29., szombat

Csirkeszárnyak salátával


A csirkeszárny változatlanul kedvelt étel nálunk, annak ellenére, hogy évek óta megnyúzom a csirke részeit, hogy ne együk a bőrét.
Néha kivételt teszek, mert az egyszerű sült csirkecomb -- pl. töltve -- nehezen lehetne kivitelezhető a bőre nélkül. Néha a ropogósra sütött bőr íze bűnre csábít.
A csirkeszárnyakról nem lehet leszedni a bőrt, nem is próbáltam még sosem, mert ilyenkor igyekszem kompenzálni az egészségtelenebb oldalát, hogy lelkiismeret furdalás nélkül is megehessük vacsorára is.
Gyakran készítek mellé valamilyen salátát és, ha lehet nem a zsíros majonézes fajtát.
Bizton mondom, bőségesen jól lehet lakni így is vele.
A csirkeszárnyakat tetszőlegesen fűszerezem-- össze-vissza, ami eszembe jut -- olajjal meglocsolom és így teszem egy sütőpapíros tepsibe.
Alufóliával letakarom és kb. fél órát sütöm így, azután leveszem a fóliát és szép ropogósra sütöm.

A salátaöntet leggyakrabban csak joghurt vagy kefír, magos mustár, citromlé, méz és olívaolaj.
Néha teszek bele túró maradékot is vagy sajtot és édesítésként reszelt almát.

  • 2 dl kefír
  • 1 ek. magos mustár
  • fél citrom leve
  • 1 alma lereszelve
  • 2 ek házi túró
  • 3 ek olívaolaj
  • só, bors, snidling, petr.zöld
Összevágtam jó sok salátalevelet és beleforgattam az öntetbe.
Tettem bele felkockázott paradicsomot és beleöntöttem egy konzerv fehérbabot, amit előtte kissé összenyomkodtam.
Ennyire egyszerű volt és nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.