2013. augusztus 4., vasárnap

Ecetes paprika köret kacsamellel


A kacsamell újkori sütési módjáról már sok blogon lehetett olvasni. Írtam róla én is, mert amióta megismerkedtem ezzel, azóta csak így vagyok hajlandó megsütni! Nem, ez nem sznobság, hanem az étel élvezete, ami a  hús agyonsütésénél messzire elkerülhet minket.
Természetesen senkit nem akarok megbántani, ha átsütve- vagy kiszárítva sütve puhán vagy szálkásan szereti valaki, akkor egye úgy, de én szerencsésnek tartom magam, hogy megtanultam így megsütni a kacsamellet.
Néha picit véresebb, máskor közepesen átsült, de mi így szívesen esszük. Most egy picit véresebb lett.


A köret egyszerű volt. Olívaolajon -- nem használom mindenre, de , ha olyan az étel, amikor minden zsiradék is a tányérra kerül, akkor igyekszem egészségesebbet használni --- egy kicsi kacsazsír hozzáadásával vastagabb szálakra vágott hagymát pirítottam.
Hozzáadtam a vastagabb csíkokra vágott színes kaliforniai paprikákat  -- sárga, piros és zöld.
Só és frissen őrölt bors ízesítette, azután rizsecetet öntöttem rá, hogy kicsit pikánsabb legyen.
Ez azért is volt jó, mert amikor ettük, akkor csak langyos volt a paprika és jobban érvényesült az íze a frissensült kacsával.
Volt néhány szelet kissé szikkadt kovászos kenyerem és ezekből sajtos krutonokat készítettem, azt ettük mellé.
A kovászos kenyér ropogósabbra sül, mint a sima bolti. Ropog, de nem szárad ki, nem lesz élvezhetetlenül kemény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.