2014. április 12., szombat

Bengáli káposzta-krumpli-zöldborsó sabji


Badhakopi tarkari---Vegavarázs ezen a néven írta a receptet.
Nagyon sok finomság van ezen a blogon. Szeretek innen főzni, nekünk nagyon ízlik az indiai fűszerezés.
Még egyik receptben sem csalódtam, bár néha ezeket is picit átalakítom, de az alapvonalat megtartom.
Leginkább a fűszereket használom nagyobb mennyiségben.
Ezen a tányéron van reszelt gyömbér, rómaikömény, koriander, kurkuma, garam masala,csilipaprika.



  • 3 ek kókuszzsír / igen, van nekem is /
  • 2 kk szemes rómaikömény
  • 1 zöld csili apróra vágva
  • 1 ek reszelt gyömbér
  • 2 kk őrölt rómaikömény
  • 1,5 kk őrölt koriandermag
  • 1/2 kk kurkuma
  • 2 közepes krumpli kisebb kockákra vágva
  • 60 dkg fejeskáposzta vékony csíkokra vágva
  • 20 dkg zöldborsó / nekem fagyasztott /
  • 1 nagyobb paradicsom felkockázva
  • 1/2 kk garam masala
A borsót külön megfőzzük sós vízben, azután leszűrjük.
Egy wokban felmelegítjük a zsiradékot és megpirítjuk benne a szemes köményt / én itt csaltam, mert nem szeretem a szemes köményt /
Hozzáadjuk a gyömbért és a csilit.
Kis idő múlva a porfűszereket is a garam masala kivételével és néhány másodpercnyi kevergetés után beletesszük az apró kockákra vágott krumplit. Én egy pici vizet is tettem hozzá.
10 perc párolás után beletesszük a vékony csíkokra vágott káposztát.---én majdnem egyszerre tettem a wokba mindkettőt, mert olyan kicsire vágtam a krumplit, hogy attól tartottam, hogy szétfől.
Lefedjük az edényt és addig sütjük, amíg a zöldségek megfőlnek.
Ha nagyon száraz lenne, egy kevés vizet adhatunk hozzá.
Úgy állítsuk be a hőfokot, hogy valóban tudjanak sülni is a zöldségek.
Ha már megpuhultak, akkor tegyük bele a zöldborsót, a garam masalát és a paradicsomot---ezt én egyszerűen lereszeltem.
Tovább süssük kevergetve még néhány percig, de már fedő nélkül.


Kellemesen csípős, fűszeres. Csupa zöldség, amit még a fiúk is megesznek hús nélkül. A lepénykenyér itt is jó kiegészítő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.