2014. április 12., szombat

Fűszeres csicseriborsó


Ezt az ételt már többször elkészítettem, időnként kicsi változtatással, de a lényege megmaradt. A  fűszerezésén lehet kísérletezni, de sokat nem érdemes kihagyni, mert akkor éppen a jellegzetességét veszíti el. Nekem most a rómaikömény maradt ki, mert elfelejtettem, pedig mindenki szereti. Volt is egy pici hiányérzetem, de nem jöttem rá, mi az?
Most volt gránátalmamagom is, igaz a fagyasztóban, de ha kiolvad teljesen, akkor tökéletesen megfelel.
A korianderzöld is a fagyasztóból került elő. Ez sajnos sokat veszít az aromájából, de a friss petrezselyemzöldtől más íze lenne.



  • 50 dkg száraz csicseriborsó, amit előző este beáztattunk és sós vízben megfőztünk
  • 2 db nagy, érett paradicsom vagy egy doboz darabolt paradicsomkonzerv / most ezzel készült /
  • 1-2 hegyes, erős zöldpaprika összevágva / én inkább csilipaprikát használok / 
  • 2 közepes hagyma felkockázva
  • 2 gerezd reszelt fokhagyma
  • 3 evőkanál ghee vagy olaj / nekem a ghee hónapok óta a hűtőben van az ilyen ételekhez /
  • nagy diónyi reszelt gyömbér
  • 1 kávéskanálnyi kurkumapor
  • 1 evőkanál őrölt koriandermag
  • 2 teáskanál garam masala
  • fél citrom leve
  • só, bors, korianderzöld, gránátalmamag
  • lehet őrölt rómaiköményt is tenni bele
Az olajon vagy a ghee-ben megfonnyasztjuk a hagymát, fokhagymát, gyömbért / köményt / és a csilipaprikát.
Hozzáadjuk a kurkumát, az őrölt koriandert és, ha van, a köményt is. Jól összeforgatjuk és beletesszük a paradicsomot.
Ha nyers paradicsomot használunk, akkor kicsit megfőzzük, ha konzervet, akkor csak alaposan összeforgatjuk.
Beletesszük a csicseriborsót, kb. 2-3 dl főzőlével vagy vízzel felöntjük és 10-15 perc alatt összepároljuk.
Hozzáadjuk a garam masalát és a citromlevet. Összeforraljuk.
Az egésznek olyan legyen az állaga, mint egy sűrűbb főzeléknek.
A citromtól kellemesen pikáns íze lesz, de nem savanyú.
Friss korianderzölddel és gránátalmamaggal megszórva tálaljuk.
Legjobb hozzá a naan kenyér vagy más lepénykenyér.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.