2014. április 12., szombat

Túróval töltött zsemle----Bulocski


Menza feeling.
Igaz, azok mindég csak egy szétázott kenyércsomók voltak, túró csak mutatóban és az íze is feledhető volt.
Ennek ellenére nem utáltuk meg. Ritkán készítem, mert nálunk ez csak simán édesség kategória, a fiúk nem laktak jól vele régebben sem.

Nincs pontos receptem, csak összekeverek mindent ízlés szerint. Bárhol fellelhető egy hasonló leírás.
Annyi biztos, hogy 6 db zsemléhez kell a 1/2 kg túró.



  • 1/2 kg túró
  • 2 tojás sárgája és a  felvert fehérje
  • cukor ízlés szerint
  • vaníliáscukor / nekem saját készítésű /
  • mazsola
  • reszelt citromhéj
Ezt mind kikevertem és hozzátettem a zsömlék kikapart belsejét, ami nem volt nagyon sok, mert ezeknek a bolti zsömléknek az állaga elég elkeserítő.
Mire kiszedegettem a bélzetüket, elfáradt a kezem. Komolyan!

A zsömlék belsejét kikentem vajjal és beleforgattam mindet csak úgy egyszerűen hideg tejbe.
Nem szabad elázniuk, de a tejtől sülnek ropogósra.
Egy sütőpapíros tepsibe tettem mindet és megtöltöttem a túrós keverékkel.
Visszatettem a levágott kalapokat és megkentem azokat is tejjel.
160°C-os sütőben sütöttem kb. 25 percig, de közben le kellett takarnom, hogy ne égjen meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.