2015. január 31., szombat

Süllőszeletek kelkáposztás krumplipürével


A süllő / fogas / nagyon finom tömör, száraz húsú hal. Sajnos szálkák vannak benne, de talán körültekintőbben, mint ahogy én csináltam, élvezhetőbbé lehet tenni. gondolok itt arra, hogy sütés előtt talán ki lehetett volna szedegetni belőle  a szálkák nagy részét.
A fűszerezése nem bonyolult. Nem is akartam túl cifrázni, de amit nem lehet kihagyni belőle, az szerintem

  • fokhagyma
  • citromhéj
  • citromlé
  • só, frissen őrölt bors
  • kevés mustár
  • olívaolaj
A bőrével lefelé kezdtem sütni úgy, hogy ne égjen meg, de lehetőleg a bőre megpiruljon. Egészen jól sikerült.
A citromszeletek is a hal mellett sültek, de nem kötelező ezzel utóízesíteni.


Tulajdonképpen a köret miatt kezdtem leírni ezt az ételt, mert ez az egyik kedvencem. Kicsit hasonlít az ír krumplipüréhez, aminek szintén a kelkáposzta  az egyik alkotórésze.

  • hagyományos krumplipüré ízlés szerint
  • olaj és vaj keverékén párolt lilahagyma nem túl kicsire vágva
  • csíkokra vágott kelkáposzta félig megfőzve
A végén minden hozzávalót egybeforgattam és adtam hozzá még vajat. Só, bors és ennyi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.