2015. március 1., vasárnap

Savanyúkáposztás-babos-gerslis egytál a sütőből


Nagy kedvencem a sütőben készíthető egy edényt felhasználó étel. Egytálétel. Kényelmes, egyszerű és finom. Attól is természetesen, amit beleteszünk, de attól is, hogy a sütőben sül össze. Kemencében lenne az igazi, de van képzelőerőnk.
Ez nem egy újdonság, nem is különlegesség. hasonlót főztem már máskor is, hiszen mindég hirdetem, a főzés egy nagyon szabad, kreatív tevékenység. Nálam pedig gyakran hangulatfüggő a végeredmény tekintetében.
Most eredetileg egyszerűen csak székelykáposztát akartam főzni, de nem volt kedvem a kuktát elővenni. Én nem a pörköltalapú káposztát szoktam csinálni, hanem a kuktában rétegezve lerakok mindent, vizet öntök rá és zutty! Ez a változat nem olyan zsíros, mint a hagyományos fajta, de én így főzöm harminc éve.
Most is ez volt a terv, de a kukta helyett a vaslábast vettem elő, hogy megpirítsam az oldalast.
Innentől kezdve változott  a menete.

  • zsíron--igen,zsíron--megpirítottam a feldarabolt húst / azt a részét szeretem ilyenkor, amelyik a porcos vége, nem a nagy csontos darabot /
  • egy fej összevágott hagymát tettem hozzá és tovább pároltam
  • 2 gerezd fokhagymát reszeltem bele
  • megszórtam egy négyborsos-mustáros fűszerkeverékkel, ami picit csípős is, de még só kellett rá így is / nem szeretem a sós , pácnak való keverékeket, de a fűszerkeverékeket, igen / 
  • Dalmát fűszerkeveréket tettem rá / rozmaring, oregánó, majoranna, kakukkfű, petr.zöld és bazsalikom 
  • a kimosott savanyúkáposztát egy kicsit összevágtam / jobban szeretem, ha evés közben nem kell küzdeni a káposzta szálakkal / 
  • beletettem a megmosott gerslit
  • a fagyasztóban mindég van félig főzött bab és csicseriborsó, ezért innen vettem ki a babot és ezt tettem  hozzá
  • felöntöttem vízzel
  • 3 db babérlevelet tettem bele
Jól összeforgattam és betettem a 160°C-os sütőbe 2,5 órára.
Addig rá sem néztem / elvonultam olvasni :) / Na, ezért szeretem ezt a fajta főzést!
Az illata jelezte, hogy sürgősen meg kell nézni. A víz mind elfőtt róla, ezért ezt pótoltam és visszadugtam még egy fél órára.


A gerslinek köszönhetően jól besűrűsödött, de tulajdonképpen ez volt a cél.
Nagy adag tejföl a tetejére, házi kenyér vagy jó féle bolti és egy pohár bor. Hát, nem diétás az igaz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.