2015. április 12., vasárnap

Joghurtos, mustáros lencsefőzelék


Az úgy van, hogy sonka főzés után a leve valószínűleg egy levesben vagy lencsefőzelékben végzi. Most én is így terveztem, de azután a kisördög megszólalt---valamit másképp kellene.
A sonkalében már benne volt az apróra vágott hagyma és babérlevél, de eszembe jutott Feri könyve, hátha találok benne valami finomat. Nem tévedtem, de miután előre nem terveztem meg, ezért azt használtam, ami volt. Nem rontottam el semmit csak kicsit más lett.

  • A sonka főzőlevében apróra vágott 1 fej hagymát és kevés fokhagymát főztem 3 babérlevéllel együtt
  • Rómaiköményt / egy teáskanállal / tettem bele, 1/2 tk.őrölt koriandert és a 1/2 kg lencsét
  • Só, bors és víz még egy kevés / az eredeti recept húsalaplével vagy vízzel készül / 
  • A kisördög még 2 tk. görögszénalevelet is tetetett velem ebbe a főzelék alapba
  • A megfőtt lencsét kissé összetörtem egy botmixerrel, hogy sűrűbb legyen
  • 2 dl sűrű görög joghurtot kikevertem 1 ek. dijoni mustárral és 1 ek keményítővel---ezzel még ízesítettem és kicsit sűrítettem a lencsét
  • a recept szerint apróra vágott piros kápia paprikát kellett volna rátenni a tálaláskor, de nekem nem volt



  • Volt viszont répa, amit apró kockákra vágtam és a sütőben megsütöttem
Mire megpuhult, addigra sajnos kicsit elszíneződött. Szándékosan nem mondom, hogy megégett, mert Jamie Oliver óta tudjuk, hogy ez csak a cukor tartalma miatt karamellizálódott / nagy kacsintós smile /
Korianderlevél helyett petr.zöldet kapott a tetejére.
A sonkalé nem volt nagyon füstölt ízű, ezért egyáltalán nem zavarta az ízeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.