2016. január 1., péntek

Narancsos, sütőtökös, datolyás lencsefőzelék


Nem is gondoltam volna, hogy a lencse ilyen ideális alapanyag a különböző ízű ételek megalkotásához. Egyszerű barna lencse, de bármilyen ízvilág kihozható belőle.
Főzelékes Feri alias Szatmári Ferenc -- már írtam, hogy újra értelmezte a főzelék fogalmát. 
Nálam a hagyományos főzelék félék is rendszeresen asztalra kerültek, ezért nem volt kérdés, hogy ezeket az újra gondolt változatokat is ki fogom próbálni. 
Eddig mindegyik ízlett és választani sem tudnék, melyik a jobb?


Ezen a képen bizony a lencsefőzelék hozzávalói láthatók. A főzelék alapja  egyszerűbb, a tök és a datolya a kiegészítői.
Eredetileg 30 dkg lencsére van írva. Én fél kilóból készítettem.

  • Kezdése a szokásos, hiszen gyakran kezdi Feri azzal az alappal, hogy vaj és olívaolaj keverékén apróra vágott hagymát fonnyaszt.
  • Nekem most 1 közepes fej hagyma volt / eredetileg póréhagyma fehér része /  és 4 kicsi gerezd fokhagyma
1 csapott evőkanál curry por --- azt nem tudom, Feri mire gondolt itt, de nálam a curry por  nem a Kotányit jelenti, hanem a Madras curry porokat. Ezzel nem is szoktam spórolni, mert szeretjük az ízét. Amit én tettem bele, az :

  • 1 kisebb és lapos evőkanál Hot Madras currypor
  • 1 kisebb és laposabb evőkanál Mild Madras currypor
  • 1 kisebb és laposabb evőkanál kurkuma por
A megpárolódott hagyma és fokhagyma keverékére szórtam a porokat és jól átkevertem. Kicsit illatozott a forróságtól.

  • Beleöntöttem az átmosott lencsét -- sosem áztatom!!!
  • Felöntöttem vízzel és alaplé híján elmorzsoltam bele egy --- nem, nem könycseppet --- leveskockát.
Feri nem használta, de én igen --- ha currypor, narancs, akkor kókusztej.

  • 2 dl kókusztejet öntöttem bele
  • Só, bors és puhára főztem / kb. 30 - 40 perc / 

Amikor megpuhult, akkor egy botmixerrel egy részét pürésítettem. Ez sűrítette a főzeléket, így nem kell bele sem liszt, sem keményítő.

  • 1 db-- jó nagy -- narancs héját reszeltem bele és a fél narancs levét belecsavartam. Ezzel alaposan összeforgattam és 1 - 2 percig főztem.


Közben a sütőtököt kb. 2 cm-es kockákra vágtam és a datolyát is összevágtam.
Tetszés szerinti a mennyiség, nekem is több volt, mint  a receptben megadott, de én nagyobb adagot is készítettem.

  • Eredetileg 30 dkg sütőtök és 8 - 10 dkg datolya.

Vajon pároltam. Pontosabban, igyekeztem pirítani inkább. Nem kell sok idő, mert akkor nagyon megpuhul, maradjon egy kicsit ress. A recept szerint kb. 5-6 perc.

  • A tök kockákat és a datolyát együtt pirítottam és a narancs másik felének levét is rácsavartam.
Tálaláskor a lencsefőzelékre tettem a tökös, datolyás ragut, vágott petrezselyemzölddel és friss csilivel szórtam meg.
Természetesen kissé édeskés az alapíze, de a csilitől kellemesen pikáns csípős és a petr.zöldtől friss.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.