2016. március 6., vasárnap

Céklás, répás, sajtos lepények sütőben sütve--csökkentett szénhidrát tartalommal


Az egészségtudatos táplálkozás továbbra is folyamatban van.
Szénhidrátszegény ételek legfőképpen vacsorára, de ha elég laktató és változatos, akkor bármely étkezésre tökéletes.
Ez a zöldséglepény megtöltve igazán változatosan elkészíthető és laktató.
Az eredeti recept csak sárgarépából készült, de én úgy gondolom, hogy ez csak akkor jó ízű, ha a répa is jó ízű. Nekem a cékla nagy kedvencem, igyekszem minden módon felhasználni, sütve pedig szinte kihagyhatatlan az étkezésből. Finom édeskés íze van, ráadásul a sok íz nem ázik ki belőle a főzés közben.

  • 25 dkg reszelt sárgarépa és reszelt sült cékla vegyesen
  • 10 dkg reszelt sajt
  • 2 db tojás
  • 2 evőkanál zabliszt --- máskor csicseriborsóliszt / lehet bármilyen lisztet használni / , esetleg apró szemű zabpelyhet is
  • só, bors
Ebből az összekevert masszából egy sütőpapíros gáztepsi méretű tepsire , amit picit beolajoztunk
4 db kör alakú lepényt kenhetünk fel.
Azért írom, hogy kenhetünk, mert ezt a masszát egyszerűen kézzel kell kilapogatni a sütőpírra.
Előmelegített sütőben kb. 180°C-on / esetleg 200°C /  8- 10 perc alatt megsütjük.
Nem szabad túlsütni, mert akkor kiszikkad -- nem lesz teljesen száraz .
Akkor is felhasználható, legfeljebb nem lehet feltekerni.
Én lazán ketté hajtottam, amikor levettem a papírról és így várt a megtöltésre.
Ebből a mennyiségből négy darab készül, de ezek nem olyan nagyok, hogy feltekerhetők legyenek, ezért csak összehajtani lehet. Két személyes adag attól függően, mivel töltjük meg.



  • Apróra vágott hagymát olajon megpároltam, darált / aprítógépben összevágott / csirkemellet tettem bele és tandori fűszerkeverékkel ízesítettem. Kicsit csípős ez a fűszer, de finom.
  • A lepénybe salátát tettem, kápiapaprika karikákat, a húst és fokhagymás joghurtot öntöttem rá.


Másik változat:

  • Olajon apróra vágott hagymát pároltam, hozzáadtam a darált csirkemellet és fehéredésig sütöttem.
  •   15 dkg füstölt tofut morzsoltam és --- 10 dkg túrót tettem bele --- apróra vágott medvehagyma leveleket -- sót -- borsot

Még egy ötlet: akár tojásrántottával is meg lehet tölteni




A kép csalóka, hogy ilyen sápadt, de annyi igazság van benne azért, hogy ebben a lepényben főtt cékla van. Az íze így tökéletes, de a cékla elveszítette a színét.



Itt viszont sült cékla van a keverékben.
A céklát héjastól sütőzacskóba teszem vagy alufóliába tekerem és egy fél deciliter vizet is öntök alá.
Ezután kb. 200 °C-os sütőben nagyságától függően 50 - 70 perc alatt megsütöm.
Ha nagyok a céklák, akkor félbe vágva is meg lehet sütni.
A hűtőben is eláll napokig, de megtisztítva, esetleg felszeletelve, felkockázva vagy reszelve a fagyasztóba is eltehető.
A sült céklából számos izgalmas, és nagyon finom ételt lehet készíteni. Salátát és köretet egyaránt.








2 megjegyzés:

  1. Izgalmas lepénykéket készítettél!

    VálaszTörlés
  2. Sok kolléganőm és ismerősöm függővé vált :)
    Nagyon finom. Bármivel tölthető ízlés szerint.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.