2016. május 15., vasárnap

Almapudingos pohárkrém


Ezt csak azért írom meg receptként, mert én magam is nagyon meglepődtem, hogy egy igazi finomság kerekedett a kényszerűségből.
Bevallom, abban sem bíztam, hogy egyáltalán ehető lesz, de egyszerűen muszáj volt kipróbálni.
Almáslepényt akartam, de kevés lett az alma, mert sok volt a romlott.
Gondoltam, akkor megsütöm --- gyakran sütök cikkekre vágott almát sütőben, csak úgy egyszerűen, minden ízesítés nélkül / finom csemege :) / --- közben arra gondoltam, valamivel " dúsítani " kellene.

A megsült alma darabokat beletettem egy késes aprítóba / itt már valamiféle puding terve járt az eszembe / .

  • kb. 1/2 kg sült alma héjastul
  • 2 dl sűrű kókusztej
  • 5 dkg zöld mazsola
  • 1 nagy evőkanál tahini / szezámmagkrém / 
  • 2 ek. méz
  • 1 nagy ek. utifűmaghéj
Egy csomag -- 140 g -- zabkeksz felaprítva.



  • A megsült almát a mazsolával a késes aprítóban pépesítettem
  • A kókusztejet a tahinivel és a mézzel összemelegítettem, amíg minden felolvadt
  • Belekevertem az almás, mazsolás pépet
  • Hozzáadtam az utifűmaghéjat
Az utifűmaghéj elég gyorsan megköti a folyékonyabb összetevőket, ahogy hűl, úgy sűrűsödik.
Poharakba adagoltam úgy, hogy a zabkekszes morzsát rétegeztem az almás pudinggal.
A tahini alig érződik. Aki nem tudja, miből készült, az nem fogja észre venni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.