2016. május 8., vasárnap

Zabkása görögösen --- vagyis sósan


Miért együnk zabpelyhet? 
Egy kis ismertető az alábbi linken.

Magas rosttartalma biztosítja a jó emésztést. 
A zabpehely glikémiás indexe (ami a szénhidrátok felszívódásának gyorsaságát jelöli) közepes, így elég hosszan teltségérzetet biztosít, tehát nem leszünk farkas éhesek, mire beérünk a munkahelyünkre. 
Már kis mennyiségben való rendszeres fogyasztása is csökkenti a koleszterinszintet, így véd a szív- és érrendszeri betegségektől is.
Ásványi anyagokban gazdag, megtalálható benne az alumínium, a cink, a foszfor, a kálium, a kalcium, a kobalt, a magnézium, a vas, magas a fehérje, B- és E-vitamin-tartalma.
Gyulladás gátló, jó hatással van az idegrendszerre, segít megőrizni a haj és bőr szépségét.

Az eredeti recept a foodnetwork.com oldalon található, én pedig innen hoztam az ötletet.



A rizottóra ugyan nem hasonlított az enyém, de valóban ehető ez a változat.
Aki nem szereti az édeset reggelire, az mindenképp próbálja ki, de vacsorára is megfelelő.

Az apró szemű pelyhet / Lidl-s / nem kell főzni, elég, ha forró vízzel leöntjük -- én így csináltam -- és ezután keverjük össze kedvünk szerint a többi hozzávalóval. 
Szerintem az alap recept nagyon sok ötletet adhat a sós változat elkészítéséhez.
A zabpelyhet vagy zabpehelylisztet a szokásos módon megfőzzük kásának, majd elmorzsolt fetasajttal, bébi spenóttal, paradicsommal, szeletelt olíva bogyóval, oregánó levelekkel, pár csepp citrommal, olíva olajjal tálaljuk.
A zabkását adhatjuk reszelt sajttal, sonkacsíkokkal és metélőhagymával is, a tetejére pedig tehetünk egy buggyantott vagy tükörtojást.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése