2011. október 9., vasárnap

Kapribogyós halbecsinált sütőtökös gnocchival


Nem jól írtam a gnocchi nevét a képre, de most már így marad. Kimondani sem tudják sokan, nekem leírni nem sikerült.
Régebben volt már egy sikertelen próbálkozásom a sütőtökös gnocchival, de annyira csúfos véget ért, hogy évekbe tellett, amíg újra próbálkoztam.
Valószínűleg a siker egyik titka a jó recept. Azt hiszem, most találtam egyet, de még így is sok múlik a tök víztartalmán és a krumpli minőségén.

A tököt sütőben sütöttem meg a hagyományos módon, hogy minél kevesebb víz maradjon benne.
A krumplit héjában főztem meg, ugyan ebből a meggondolásból.

  • 20 dkg sült sütőtök
  • 25 dkg főtt, áttört krumpli
  • 50 dkg liszt
  • 2 tojás fehérje 
A tököt is és a krumplit is áttörtem, hogy pépes legyen.
Összekevertem a liszttel és tojásfehérjével. A fehérje nem előírás, nekem kellett a sárgája másra és ez maradt.
A töktől nagyon lágy lesz a tészta. Ha megelégszünk a formátlan kis gombóckákkal, akkor jó így is, de ha szép formás gnocchikat akarunk, akkor kell még bele liszt, de a kifőzés után keményebbek lesznek a gombóckák.
A lágyabb tésztát bőven kell lisztezni a formázásnál.
Bő sós vízben kifőztem addig, amíg feljöttek a víz színére + még két perc.


  • Vajat / nem margarint / olvasztottam bőséges mennyiségű vágott petrezselyemzölddel és erre szedtem ki a megfőtt tésztát. 
A halbecsinált egy régebbi szakácskönyvből való, ami nem magyar eredetű, ezért sokféle hal- és elkészítési módja szerepel benne.
Nem írok grammra pontos mennyiségeket, mert nálam ezek a főzés során sosem számítottak. Ha a mennyiséget növelni akartam, mert többet készítek, akkor sem grammoztam. Meggyőződésem, hogy a főzés ezt elbírja, de a sütés nem.

  • 80 dkg  afrikai harcsafilé
  • 1 citrom
  • 1 db hagyma
  • kb. 5 dkg vaj
  • kb. 4-5 dkg liszt
  • kb. 1/2 liter alaplé
  • kapribogyó / nálam egy evőkanálnyi / 
  • fehérbor kb. 1/2 dl
  • frissen őrölt bors / nálam citrombors /
  • 2 tojás sárgája + 2 evőkanál víz
A kockákra vágott halat leöntöttem a fél citrom levével és állni hagytam.
A  hagymát apróra vágtam és a vajon megpároltam.
Rátettem a lisztet, átforgattam, kicsit lepirítottam és felöntöttem az alaplével.  Szerencsémre éppen akkor főztem egy jól bezöldségelt levest és ebből vehettem el a levet.
Összeforraltam, de ekkor még  híg volt, hiszen még főzni kellett tovább.
A lecsöpögtetett halat beletettem, sóztam, borsoztam és hozzáadtam a kapribogyót és a bort is.
A halat puhára főztem.
A tojások sárgáját elkevertem a vízzel és ezzel sűrítettem be a mártást.
Óvatosan forraljuk tovább, hogy a tojás ne főljön meg benne.

Ha elég savanyúnak érezzük, akkor a citrom másik fele már nem kell, ellenkező esetben még ezzel pikánsabbá tehetjük.
Zöldpetrezselyemmel, reszelt citromhéjjal díszíthetjük.
Sajnos én elfelejtettem, pedig meg volt a citromhéjam.
A gnocchi helyett párolt rizzsel tálalhatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.