2010. június 2., szerda

Csirkés, gombás lepény telj.kiőrl. lisztből

Vacsorára készült szintén ez a lepény abból, amit a fagyasztóban ill. a hűtőben találtam. Lassan el kell használnom a fiókok mélyén lapuló maradékokat. Úgy látom, hogy megint többet tartalékoltam, mint amennyit felhasználtam, de ezért nem fog semmi kárba veszni. Egy kis ötletelés, egy kis kényszer helyzet, időhiány és már is eltűnik néhány kicsi zacskó a fagyasztóból.

  • Olajon hagymát dinszteltem és fokhagymát is tettem hozzá.
  • Csirkemell cafatokat tettem hozzá és fehéredésig pároltam. Sóztam, borsoztam és beletettem egy reszelt sárgarépát is.
  • Amikor megpuhult a hús, hozzáadtam a fagyasztóból kikerült zöldhagyma szárakat, mert ezek is összevágva teleltek a fiókban. A borsikafű sem maradhatott ki.
  • Teljeskiőrlésű tönkölylisztből készítettem tésztát, ezt tettem a sütőformába. Nem sütöttem elő a tésztát, mert elég száraz volt a töltelék.
  • A tésztára került a csirkés ragu, erre tettem a nyers, félbe vágott gombákat, ezeket pedig betakartam a fagyasztóból elővett kaliforniai paprika szeletekkel. Só, bors a gombára is került.
  • Leöntöttem tojásos, tejszínes, tejes keverékkel. A tejszín is maradék volt, ezért kellett a tej is. Reszelt sajtot szórtam rá.

Elég sokáig szoktam sütni ezeket a lepényeket, mert nem szeretném, ha a közepe nem sülne át. Először kb. 20 percig sütöm 180 fokon, azután letakarom és tovább sütöm még kb. 20 percig, de a hőt is lejjebb veszem. Ezután leveszem a fóliát és, ha még nincs színe, akkor még sütöm 10 percig.
Ha van miből, akkor salátát is szoktam mellé készíteni. Ha nincs, akkor csak teát iszunk mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.