2020. január 28., kedd

Mungóbabos zöldségragu --- köret vagy egytálétel



A mungóbabbal az elmúlt években kerültem közelebbi kapcsolatba, de a lelkesedésem töretlen, a mungóbab megunhatatlan. 
Pontosabban ez a zöldségragu számomra olyan, amit bárhol, bármikor és bármennyit. Persze ennek csak egyik összetevője a mungóbab, de az kötelező. Ezen kívül azt tehetünk bele, amit szeretnénk.
Több változatban készítettem már , de amiben megegyeznek az az, hogy az ízesítése, fűszerezése az indiai ízvilágot tükrözi. Ezt én nagyon szeretem!
Ha őszinte akarok lenni , és miért ne lennék az, lehet, hogy nem tudom pontosan leírni a különféle változatok összetevőit, mert már nem emlékszem. Szerencsére ez nem is fontos, mert számos zöldséget keverhetünk bele. 
Az a fehér, görögjoghurt volt és nagyon finom hűsítője a csípős ragunak.
Azt hiszem, hogy ebben volt a barna bulgur is, így egytálétel lett belőle.


Az elkészítése egyébként nagyon egyszerű, mert csak össze kell főzni mindent, különösebb bonyolult előkészítés nélkül. A lényeg az ízesítés.
A mungóbabot be kell áztatni legalább egy éjszakára, mint a szárazbabot, azután meg kell főzni.
Az egész zacskó mungóbabot meg szoktam főzni, azután adagonként elcsomagolva a fagyasztóban tartom a későbbi felhasználásig.
Ugyanígy szoktam a csicseriborsót is megfőzni és elcsomagolni.



Ez a változat a következőkből állt:

  • zsiradékon párolt apróra vágott hagyma
  • répakockákat tettem bele és ezt kicsit megpároltam, mert a répa a legkeményebb hozzávaló
  • a kiválasztott fűszereket rászórtam a hagymára és kicsit kipirítottam, de nem szabad megégetni
  • cukkini, sárga-, és piros kaliforniai paprika kockák kerültek bele
  • só, bors és vízzel felöntöttem, hogy megpárolódjon minden
Nem szoktam sok folyadékot hagyni rajta, de ha besűrűsödne nagyon, akkor lehet egy kicsi vízzel hígítani vagy tálalásnál görögjoghurttal.


 Hasonló fűszerekből elég nagy készletem van és a fűszerkeverékeket különösen kedvelem, de melléjük teszek még más fűszert is., mint pl. rómaiköményt, kurkumát, madras curryport .
A sabji fűszerkeverék az egyik kedvencem. Szinte mindegyik egy kicsit csípős. Na jó, van, amelyik egy kicsit jobban.

Az egyik változatban ezek a fűszerek voltak. A curry levél nagyon jó ízt ad és meg is lehet enni.



Ebben a változatban zellerszár  volt a kiegészítője a hagyma - répa - mungóbab hármasnak. 
És ahogy látom, még valami, de pontosan nem tudom. Talán cukkini volt ebben is még.



 Ha nem egytálétel, akkor köret is lehet.


 Ebben a változatban szintén sabji fűszerkeverék volt - ez a fajta elég csípős összeállítás , de tettem bele még mild madras curryport , kurkumát és rómaiköményt is.
A zöldségek között volt karfiol és tettem bele árpagyöngyöt is.
Az árpagyöngyöt  - gerslit - megfőztem , mielőtt beletettem . A végén ehhez a raguhoz hozzáöntöttem egy deciliternyi sűrű kókusztejet.
Egy kis görögjoghurt ennek is jót tesz, mert elég csípősre sikerült. Esetleg kevés citromlével is meg lehet locsolni.
Ez olyan tartalmas lett, hogy köretként sok lenne, de egytálételnek jól megállja a helyét.
Esetleg naan kenyér vagy csapati vagy valamilyen lepénykenyér kiegészítheti ezeket a ragukat.


Itt is megtaláltok
https://www.facebook.com/Daisy-receptjei-130136597418680/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.