2020. augusztus 16., vasárnap

Pudingos, réteges rétes réteslapból

Először fél adagot sütöttem, de később egy egészet is. 

Első olvasáskor az én sütési analfabetizmusom kerekedett felül, azután jött a csakazértis. Nehogymár ez kifogjon rajtam. 😉

Végtelenül egyszerűen elkészíthető, a puding íze tetszőlegesen változtatható, de a vaníliás nekem jobban ízlik. Az egyik adag karamellás lett, de nem a pudingtól, hanem a vaníliás pudinghoz tett kókuszvirág cukortól. Most próbáltam ki először, nem tudtam, hogy ennyire markáns, de nagyon finom. Csokis muffinnak kifejezetten finom ízt adott 😋

Egy csomag 12 db-os réteslap szükséges, amiből 4 db rétes készül majd. 

Két különböző krémet kell készíteni. 

Az egyiket a réteslapok közé kell kenni, és ezt nem is kell főzni csak összekeverni. 

  • 3 db tojásfehérjét felverünk 3 ek cukorral
  • 3 db tojás sárgáját + 2 dl olajat + 2 dl sűrű joghurtot + 10 dkg búzadarát + 1 cs. sütőport alaposan összekeverünk
  • a tojásfehérjét hozzákeverjük a tojássárgájás krémhez
Ezt az adagot kimérhetjük 4 adagba, de kb. 3-4 evőkanálnyi mennyiség kell egy adag réteshez. 

Egy réteshez tehát 3 lapra van szükség, ezért egy lapot kiterítünk és megkenjük a búzadarás krémből 3-4 ek mennyiséggel. 

Ráterítünk egy újabb réteslapot és ezt is megkenjük 3-4 ek krémmel, ezután rátesszük a harmadik réteslapot. Erre jön majd a puding. 



A másik a megfőzött puding, ami a töltelék lesz. 
  • 3 csomag vaníliás /  tejszínes, epres, csokis, stb. ízű / puding
  • 1 liter tej
  • 8 dkg cukor
A szokásos módon elkészítjük a pudingot, de ne legyen nagyon kemény, mert ahogy hűl, úgy fog még sűrűsödni. Langyosra hűtjük. 
Ezt a mennyiséget képzeletben vagy kimérve 4 adagra osztjuk.

Az előzőleg a búzadarás krémmel megkent réteslapra kenünk egy adag krémet és feltekerjük rétes formára. 
Lehet a pudingot szétkenni a lap felületén, de lehet egy szélesebb csíkban is felkenni. Én ezt az utóbbit választottam. 

Ezzel a módszerrel elkészítjük a négy rúd pudingos rétest, tepsibe tesszük, olajjal lekenjük és 180°C-on 20 perc alatt megsütjük. 

Én megszórtam barna cukorral, ez nem szükséges, viszont finom volt 😊


Természetesen frissen, langyosan a legfinomabb, de másnap is élvezhető, esetleg mikróban fel lehet frissíteni, langyosítani. 

 

https://www.facebook.com/Daisy-receptjei-130136597418680/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.