2020. január 28., kedd

Banános, túrós császármorzsa


Egy közepes banánban (mely nagyjából 125 grammos) 110 kalória és 30 gramm szénhidrát van, emellett jó forrása a B- és C-vitaminnak, a káliumnak, a magnéziumnak és az élelmi rostoknak is.
Nagyon sok banánnal készült süteményreceptet lehet találni az interneten. Van sok olyan, ami kimondottan a túlérett banán felhasználásra ad tippeket. Ez ugyan finom édes, de az állaga miatt már kevesen szeretik.
Ha elég édes, akkor így  a süteményekhez adandó cukor mennyiségét jócskán lehet csökkenteni. 
Amit én készítettem, az nem volt ennyire túlérett, egy kicsi édesítés kellett bele, de én édesítőként  fehérjeport tettem hozzá. Ez természetesen nem kötelező hozzávaló, bármilyen édesítés megfelel ízlés szerint.



Először én csak egy fél adagot készítettem, de egy másik alkalommal, amikor mini palacsinta lett a végeredmény, akkor egy teljes mennyiségből csináltam.

  • 1 db banán
  • 10 dkg túró / tetszőleges zsírtartalmú / 
  • 2 db tojás 
  • 1 adag / 25 g / fehérjepor vagy más édesítő
Villával össze kell törni és keverni minden hozzávalót és egy serpenyőben kevés zsiradékon megsütni.
Először egy lepény formában süljön, azután egy fordítás után a fakanállal össze kell törni, de lehet, hogy már a fordítás közben szakadozik.
Ezután addig kell sütni, amíg ízlésünknek megfelelő színt kap.

Ebből a masszából nyolc darab mini palacsintát is lehet sütni.  Ha kihűlt, akkor egy kicsit szikkadtnak tűnik, de felmelegítve ismét finom, puha lesz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.