2020. január 28., kedd

Édesburgonyás, gombás köret


Sajnos nem túl fotogén ez az étel, de annál finomabb lett.
Nekem elég sok zöldség szerepel a konyhai étlapomon, ezért jó néhány éve szinte teljesen leszoktam a savanyúság eltevésről, mert a full zöldséges köretek mellé már nem kell a savanyúság. Ezért azt eléggé el nem ítélhető módon a helyi zöldségesnél szoktam venni, ahol viszonylag nagy választék van és a mi ízlésünknek megfelelő az ízesítés. Nem szeretem ugyanis a nagyon savanyút, de ne legyen édes sem. Ha más nem, egy üveg uborka azért mindig van itthon.
Zöldségből annál több van felhalmozva, néha túl is vásárolom magam. Most is hasonló történt, ezért a hétvégén három zöldséges ételt is elkészítettem. Ebből a karfiol vacsorára is tökéletes, a mungóbabos ragu pedig kitűnően fagyasztható.


  • Az édesburgonyák kb. 10 dkg-os darabok voltak, ezért alaposan megmosva, kicsit megbökdösve betettem a mikróba és kb 12 perc alatt puhára pároltam
  • Kevés repceolajon megpároltam a durvára felvágott lilahagymákat, de mielőtt megpuhult volna teljesen, hozzáadtam a konzerv gombát és az édesburgonyát is
  • alaposan összeforgattam és besűrítettem a rókagomba krémlevesporból kivett egy evőkanálnyi mennyiséggel
Muszáj magyarázkodnom kicsit: A levesporokat szeretem szószok sűrítésére használni, levest nem igen főzök belőle. Nem az instant levest, hanem a főzőset. Nagyon finom ízű levesporok vannak, főként a vargányagombás, erdei gombás, póréhagymás ízeket kedvelem.
Ennek a zöldséges ragunak elég volt egy evőkanál por, amit vízzel öntöttem fel és kicsit besűrítette az ételt. Tulajdonképpen itt nem volt rá igazán szükség, de én szeretem a krémes állagot.

Itt is megtaláltok
https://www.facebook.com/Daisy-receptjei-130136597418680/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.