2021. április 10., szombat

Pácolt, ecetes tojás


A pácolt tojás leginkább húsvét idején kerül látótérbe, pedig kellemes pikáns ízével bármikor helye lehetne az asztalunkon. Nagyon sok recept és leírás megtalálható az internet segítségével, így derült ki számomra is, hogy apró eltérésekkel, de szinte mind egyformán készül. 
Mivel én most készítettem először, nem akartam túlbonyolítani, mert kíváncsi voltam az alap ízére. Nagyon nem ronthattam volna el, de azért mégis inkább ennél maradtam.
A tanulság végül az lett, hogy finom, de több ecet kell bele legközelebb, mert akkor jó, ha valóban érezni a savanyú ízét. 
Sok recept szerint hagymát is lehet tenni bele és igen lehet, sőt mindenképp így fogom készíteni a következőt. Mi a hagymát is hagymával esszük , de nemcsak ezért.
A fűszerezést is sokkal bátrabban fogom csinálni, hiszen az mind jól illik a hasonló páclevekbe.
Az elkészítés után hűtőben tárolva egy hét után is élvezhetően finom, de kb.3-4 nap kell ahhoz, hogy megérjen és a tojás átvegye a páclé ízét.
Tulajdonképpen a legegyszerűbb elkészítési mód, ha a kedvelt savanyúság felöntőlével készítjük el, de egy kicsit tényleg érdemes több ecetet tenni bele.
Különleges finomság volt a húsvéti sonka mellé.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.