2021. április 10., szombat

Húsvéti maradékmentés avagy a sonka második esélye


Évek óta nagyon sok hasznos ötletet lehet találni a maradék sonka felhasználására , de eddig ez engem kevésbé hozott lázba, ugyanis nálunk sosem volt maradék. Az utóbbi két évben viszont nehezebben fogyott a sonka. Nem gondolnám, hogy túlvásároltam magam, mert megközelítőleg azonos mennyiséget szoktam venni, mégis kedvetlenül tologattuk az utolsó szeleteket, ezért körülnéztem a receptek között. A nagy klasszikusok, mint a sonkástészta, sonkagombóc levesbetét vagy sonkakrém kicsit unalmasnak tűnt, bár a sonkakrémet azért kipróbáltam.
Ezt az ételt egy tiroli gombóc ihlette, ám ott savanyúkáposzta köretet ajánlottak, nekem meg valamiért bekattant a tormamártás, de ez egyáltalán nem zavart bele az élvezetbe.
Az eredeti recept szerint pirított zsemlekockákat kevertek a masszába, én viszont a saját húsvétról maradt kalácsomból - ami ráadásul szénhidrátcsökkentett liszttel készült -  csináltam pirított kockákat. 
A tiroli gombócban szalonna és kolbász volt, az enyémben sonka van, ráadásul én még főtt krumplit is tettem bele, mert ott árválkodott a hűtűben. A liszt szintén ch csökkentett.

Hozzávalók:
150g zsírosabb sonka darálva
200g főtt, áttört burgonya
100g kockázott, párolt hagyma
100g pirított kalácskocka
  50g ch csökk. liszt
  3 db tojás
Sóból óvatosan tegyünk a sonka miatt, bors mehet bele és én még maradék medvehagymaszárat is vágtam bele , no meg bőven petrezselyemzöldet. 
Ha ledaráljuk a sonkát, akkor kézzel minden összekeverhető, de én egy 
késés aprítóban vágtam/kevertem össze mindent, azután egy rudat formáztam a masszából és folpack fóliába tekertem , így tettem lassú forrásban lévő vízbe és kb 25 percig főztem.
Természetesen lehet gombócokat is csinálni, mint az eredeti  recept írta, de nekem ez most egyszerűbb volt.


A pirított kalácskockák ropogósak persze nem maradtak, de nem áztak el, megmaradtak kemény, harapható állagúnak.



A tormamártás nagyon egyszerűen készült. Pontos mennyiségeket ebből nem tudok mondani, de úgy kezdtem, hogy 7dkg vaj+ 1ek olaj keverékét megfuttattam kb 5 dkg ch csökk. lisztet és felöntöttem annyi tej+víz keverékével, hogy a kellő mennyiséget és sűrűséget elérjem.
Belekevertem 2 nagy ek. ecetes tormát, sóztam és még egy kevés citromlevet is tettem bele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.