2012. február 4., szombat

Pavlovát sütni nem lehetetlen!


" Ember küzdj, és bízva bízzál!"
Tudtam, hogy nem fogok beletörődni a sikertelenségbe és addig csinálom majd, amíg sikerül.
Kis mennyiségekkel próbálkoztam, mert, ha mégis a kukába kerül, legalább ne legyen nagyon szembetűnő a pazarlás.
Ezek előtt volt még egy kudarcra ítélt pavlova kezdemény, de az még a sütésig sem jutott el, mert a tojásfehérjét sem sikerült felverni.



  • 2 db tojásfehérje
  • 3 ek porcukor
  • 1 lapos ek. étkezési keményítő
  • 1 ek. fehérborecet
  • 1 ek. levendula szirup / opcionális /
A tojásfehérjéket elkezdjük felverni és amikor már majdnem kész, akkor belekeverjük a porcukrot és tovább verjük, amíg sűrű, tömör masszát nem kapunk.
Ezután hozzáadjuk a keményítőt, az ecetet és összekeverjük.
Sütőpapíros tepsire tesszük a halmocskákat, de ha kissé megolajozzuk a papírt, sokkal könnyebb lesz a sütés után leszedni a habcsókokat.
Nekem forróbb a sütőm, mint az átlag, ezért égettem el először a Pavlovát.  Most 160°C-ra előmelegített sütőbe tettem a tepsit és rögtön lejjebb vettem a hőfokot 120°C-ra. Így sütöttem készre, ami nekem kb. 20-25 perc volt. / ez más sütőnél kb. plusz 20°C-ot jelenthet, de mindenképpen figyelni kell /

Ebből a mennyiségből én először négy mini Pavlovát sütöttem. Második alkalommal hat kisebb és laposabb habcsók lett belőle.
Nagyobb adagban sütve  -- egy nagy tortának -- a sütése időben is többet jelent.


Ezen a képen az látszik, hogy milyen könnyű, habos lett a közepe. Nincs kiszáradva. Kívül ropogósan törékeny, belül lágyan krémes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.