2012. május 30., szerda

Spagetti garnélával és fokhagymamártással



A fokhagymamártás egy kis túlzás a receptben, mert szerintem bárhogy nevezhetnénk a mártást azt összetevői alapján. 
Ebből az adagból hat felnőtt lakott jól./ 3 ffi és 3 nő /
  • 2 csomag mirelit garnélarák / 2x300 gr./
  • kb. 60 dkg Bavette tészta / spagetti /
  • 1/2 dl olívaolaj
  • 10 dkg vaj
  • 6 gerezd zúzott fokhagyma
  • 1 kis dob. sűrített paradicsom
  • 1 nagyobb piros kaliforniai paprika apró kockákra vágva
  • 1,5 dl száraz fehérbor
  • 2 dl tejszín
  • 1 cs mirelit koktélrák / ezt csak én tettem hozzá, mert el kellett használni /
  • frissen vágott petr.zöld
  • frissen őrölt bors




Úgy gondoltam, hogy én wokban fogom elkészíteni, mert a gáztűzhely igen ritkán alkalmas arra, hogy rövid ideig tartó erőteljes sütéssel készüljön el az étel. 
Vaslábasom sajnos nincs, de a wok igen hasznos tagja a konyhai felszereléseimnek. 
  • Az olívaolajat és a vajat felforrósítjuk, hozzáadjuk a fokhagymát és a paprikát.
  • Amikor a fokhagyma illatozni kezd, belekeverjük a sűrített paradicsomot, kicsit kevergetjük és beleöntjük a bort is. Kb. 5 pecig főzzük.
  • Közben kifőzzük a tésztát, kizárólag al dante-re
  • A garnélát beletesszük a paradicsomos mártásba és erős tűzön 2 percig összeforgatjuk. Na, ez arra vonatkozik, ha friss garnéla lenne. Ez a fagyasztott azonban levet eresztett, amit nem lehetett volna elfőzni anélkül, hogy a rákot fölöslegesen agyonfőztem volna. 
  • Ekkor tettem bele az én plussz csomag koktélrákomat is és amikor felolvadt és felforrt beleöntöttem a tejszínt is.
  • A keletkezett fölösleges levet egy rafinált csavarral besűrítettem étkezési keményítővel. Be kell, hogy valljam, ez igazán jót tett neki, mert adott az egész ételnek egy nagyon kellemes állagot, de a tésztát nem szószként vonta be.  
  • Az ízesítése csak só és bors volt, de ez elégnek is bizonyult.
  • Belekevertem a kifőtt tésztát és megszórtam bőségesen petrezselyemzölddel.


Annyira, de annyira finom volt és olyan egyszerűen elkészíthető, hogy  nem is érdemes túl ragozni.
Szeretnék még sok-sok ilyen ételt főzni!

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.