2013. május 3., péntek

Hagymás kacsamáj


Ehhez hasonló módon gyakran készítek szárnyas májat. Lehet csirke vagy pecsenyekacsa- ill. libamáj, de a sertésmájat nem nagyon szeretem, mert elég csúnyákat árulnak. Tele van erekkel / főleg a középső részén / , ami nekem nem gusztusos és mire megtisztítom, annyit kidobok, amiért már nem éri meg ilyet venni. A cicánk viszont nagyon örül, ha májat tisztítunk!
Elég sok hagymát eszünk, szeretjük az ételekben a hagyma kissé édeskés ízét és szeretjük, ha dúsítja az ételt.
Ebben a májban van bőven, persze nem kötelező ilyen sokat tenni bele.
A sűrítésre használt rókagomba krémlevespor nagy kedvencem. Levest még sosem készítettem belőle, de már számtalan étel sűrítésére használtam. Nem kell sok belőle, alkalmanként elég egy kanállal is.
Jó minőségű, látszanak benne a gomba darabok is, de gyakran kiegészítem nyers gombával is.
Ha hagyományos ízeket szeretnék, akkor egyszerűen csak bors és majoránna  kerül bele.



  • 3 evőkanál kacsazsír / hogy legyen, mit kitunkolni /
  • 5 nagyobb hagyma szálasra vágva
  • 1 fej fokhagyma gerezdjei összevágva
  • 1 kk. házi sós paprika
  • 1 kk. toscanai fűszerkeverék
  • 1 mk. majoránna
  • frissen őrölt bors, só
  • kb. 80 dkg szárnyas máj 
  • 1 ek. levespor
  • kb. 1,5 dl víz
A kacsazsíron megpároltam a hagymát és fokhagymát, egy kicsit le is pirítottam.
Beleszórtam az ízesítőket és fűszereket és jól összeforgattam.
Rátettem a feldarabolt májat és próbáltam magasabb hőfokon sütni, hogy ne a kiengedett levében főljön, hanem süljön.
Rövid idő alatt elkészül, mert ha sokáig sül, akkor kiszárad.
Negyed óra sütés után / ha nagyobb darabok, akkor több idő kell / beleöntöttem a vízzel elkevert levesport és folyamatos kevergetés mellett kisebb hőfokon besűrítettem a ragut.
Ha hirtelen sűrűsödne, akkor még egy kevés vizet lehet aláönteni, de ne legyen híg a végén.
Egy kellemes, krémes állagot kell kapnunk.

Ez általában nálunk vacsorára készül és rendszerint csak kenyeret eszünk hozzá, de mindég elfogy az utolsó falatig.
Most medvehagymalevéllel szórtam meg, de szoktam petrezselyemzöldet is tenni rá.

2 megjegyzés:

  1. Most a húgom is kacsamájat sütött ebédre, csak zöldséges-borsós körettel.Imádja!:-))

    VálaszTörlés
  2. Sajnos nem hízott máj, de így is finom.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.