2013. június 30., vasárnap

Gyümölcsös rizs köret csirkecurry mellé


A gyors csirkecurry az egyik visszatérő étel a konyhámban.
Nemcsak azért, mert valóban gyors, hanem, mert egyszerű is és finom annak, aki szereti a kissé csípős és fűszeres ételeket. Az erőset ki lehet hagyni a receptből, de a fűszereket nem lehet, hiszen akkor éppen a jellegzetességét veszíti el az étel.
A fűszeres lencsés rizs  szintén ennek a currynek a körete, de most úgy gondoltam, változtatok egy kicsit.
Nem volt mellényúlás a gyümölcsös rizs, ugyanolyan kellemes kísérője a csirkének, mint a lencsés változat, de az össz ízhatás egészen más lett.



  • kb. 40 dkg kerek szemű rizs
  • 1/2 fej hagyma apróra vágva
  • 3 evőkanálnyi mennyiség az apróra vagdalt aszalt sárgabarackból
  • 2 ek. menny az összevágott datolyából
  • 2 púpozott ek. mazsola
  • 3 ek. sótlan mogyoró
  • olívaolaj és vaj keveréke
  • 1/4 szerecsendió lereszelve
  • 1 fahéjrúd
  • frissen őrölt bors
  • húsalaplé / egy leveskocka / 
Az olaj és vaj keverékén megpároltam a hagymát és a mogyorót. Nem pirítottam, csak pároltam.
Hozzáadtam a gyümölcsöket és fűszereket a rizzsel együtt.
Felöntöttem a megfelelő mennyiségű folyadékkal és készre pároltam.
Összevágott korianderlevéllel lehetett volna megszórni, ha lett volna, de sajnos már évek óta nem jutok hozzá.

Nekem általában az az arány vált be a rizs főzésénél, hogy csak másfélszeres mennyiségű vízzel öntöm fel, mert a kétszeres mennyiség általában sok.
Manapság a teflonos edények miatt egyáltalán nem tilos főzés közben megkeverni a rizst, ezért, ha a főzés vége felé elfogy a víz, de a rizs még nem főtt meg, egyszerűen kell egy kevés vizet aláönteni.
 Kivenni már nem lehet belőle!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.