2013. augusztus 21., szerda

Cukkini rakottas burgonya takaróban


A cukkini nagyon sokoldalú zöldség. Talán még mindég nem merünk annyit kísérletezni, amennyi kihozná a sokszínűségét.
A sütemény készítés cukkinivel már nem újdonság, mégis nagyon sokan fintorognak még mindég, amikor erről hallanak. Előítélet ez, semmi más! Tessék kipróbálni egy egyszerű bögrés süteményt és szerelem lesz belőle. Sajnos nekem nincs itt ilyen receptem, de az internet bővelkedik bennük.
Nyersen is lehet enni, de aki nem elég bátor, az csak egy egyszerű salátába tegye úgy, mintha uborkát használna. Bátrabbak szintén találnak az internet segítségével recepteket a pácolt, marinírozott cukkinire.
 Leves készítésben verhetetlen!
Főzeléknek úgy, mintha tökből készítenénk, hihetetlenül finom, csak arra kell vigyázni, hogy ne főzzük pépesre, legyen roppanós.
Tészta szószok végtelen variációja létezik. Raguk alapanyagának tökéletes.
Reszelve lepényeket süthetünk belőle hasonlóan a tócsnihoz, de kenyérre való kencét is készíthetünk.
Nekem most olyan cukkinik voltak, amiből lehetett szeleteket vágni és ezeket kevés olajon átsütöttem.
Ebből készült a rakott étel.

  • nem kell nagyon vékony szeleteket vágni, mert akkor szétesik
  • a megsült cukkinik egy részét egy sütőedénybe raktam--kiolajozni csak egy picit kell, mert a cukkini is elég olajos marad
  • darált marhahúsból késztettem egy keveréket, de nem pároltam meg előre, mint általában szokták



  • a cukkinit lereszeltem finom reszelőn és besóztam, kinyomkodtam
  •  apróra vágott hagymát pároltam két gerezd fokhagymával
  • rátettem két maréknyi reszelt cukkinit és toscan fűszerkeverékkel átforgattam
  • só, bors
  • összekevertem a darált marhahússal és újra fűszereztem
A sütőedénybe tett cukkini szeletekre tettem a húsos masszát és beborítottam a maradék elősütött cukkinikkel.
Hagyományos módon krumplipürét készítettem egy fél mokkáskanálnyi frissen őrölt szerecsendióval és reszeltsajtot tettem bele bőségesen.
Egy darab tojással fogtam össze, hogy legyen tartása és a sütőben kb. 40 perc alatt összesütöttem.

A marhahúsnak egyébként is finom íze van, de így, hogy nem volt előre összesütve még különlegesebb volt. A hozzáadott reszelt cukkini pedig szaftossá tette.
Természetesen ízlés szerint variálható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.