2014. január 26., vasárnap

Karfiolos kéksajtos tésztaszósz


Nem vagyok  vegetariánus, de néha nagyon elegem van a húsból. Egy - egy ilyen  időszak alatt a családom is kénytelen visszafogni magát, de eddig sikerült úgy csinálnom, hogy nem nagyon szenvedték meg. Na jó, az  igazság az, hogy leggyakrabban úgy főzök, hogy a fiúknak ha lehet, legyen köretnek hús. 
Így aztán észre sem veszik, hogy egészségre nevelem őket. Legalábbis eddig  működött így a rendszer.
A húsmentes ételek igenis lehetnek finomak, táplálók, egészségesek és változatosak.
Már mondtam, hogy nálam egy étterem minősítése azzal kezdődik, hogy milyen vegetariánus étel van a kínálatban. A rántott akármik nagyon szánalmas válogatás és nagyon lusta és fantáziátlan szakácsra vall. Szerintem!
Személy szerint én szeretem az indiai konyhát, a rengeteg és változatos zöldség ételét / hús nélkül / és szeretem az olasz tészták mártásait megszámlálhatatlan változatban / hús nélkül /.
Amióta megismertem, azóta megunhatatlan --nekem mindenképp--az egyszerű olívaolajos, fokhagymás tészta. Az aglio e olio annyira egyszerű, hogy bármikor képes vagyok nekiállni, hogy elkészítsem és azt hiszem, bár még nem volt ilyen, hogy napokig elélnék rajta.
A közelmúltban sikerült vennem a mi egyszerű kis boltunkban // sok különlegességet vettem már itt / parmezán sajtot. Eddig el kellett zarándokolni érte, de most valahogy idekerült. Na azzal igazán finom ez az egyszerű tészta. Meg egy pohár borral.
A másik kedvencem a genovai pestos tészta--bazsalikom, fokhagyma, sajt, fenyőmag, olívaolaj.


A kéksajtokkkal szintén finom mártásokat lehet készíteni. Legyen bármelyik fajta, mindegyik finom lesz és egyáltalán nem kell olyan drága sajtot venni, amiből most én csináltam. Eredetileg ezt a sajtot sem erre szántam, de valahogy elveszett az eldugott sajtok között és azt gondoltam, hogy most már csak megfőzve lesz jó. 
A karfiol is maradék volt / leves után / és az eredeti szándékom az lett volna, hogy rántott karfiol legyen belőle, de nem volt kedvem hozzá, viszont lefagyasztani nem akartam, mert olyan szép volt. 
/ még mindég van két nagyobb virág belőle /
Eszembe jutott, hogy egyszer már a darált karfiolt beletettem egy hús bundájába, ami nagyon jól sikerült, ezért most itt végezte néhány darab.
  • 1 fej hagyma --- 2 gerezd fokhagyma--- 4 karfiolrózsa aprítógépben összevágva
  • bőséges olívaolaj és vaj keverékén megpároltam
  • tejszínnel öntöttem fel és összeforraltam
  • frissen őrölt bors és friss szerecsendió mellett egy kevés rózsaszín himalája sót tettem bele
  • ezután az összes sajtot / kivéve, amit a kötelező kóstolás miatt megettem /
  • a tészta főzővizéből kellett még hozzá tenni, mert sűrű lett
Mindent összeszedtem, ami minőségi, mert ez az étel most megérdemelte. Főleg a sajt miatt!
Olasz tésztát főztem --mert sznob vagyok --és ezzel kevertem össze a mártást. Sajnos csak vörösbor volt felbontva, de ha lett volna fehér, akkor tettem volna bele azt is. Biztos vagyok benne, hogy nem rontotta volna el.
A petrezselyemzöld egy kis friss ízt adott hozzá és a tányéron még meglocsoltam olívaolajjal. 
Lehet azért egyszerűbben is, de nekem most ilyen kedvem volt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.