2015. május 10., vasárnap

Rakott zeller hússal és kölessel


" A zeller egyik jellemző jó tulajdonsága, hogy rendkívül sok szerves nátriumot tartalmaz. Gazdag rostokban és ballasztanyagokban, nagyobb mennyiségben tartalmaz kalciumot, káliumot, magnéziumot, vasat, A-, B-, C-vitaminokat és nyomelemeket. Mivel a kalóriatartalma igen alacsony – fajtától függően 6-20 kcal van 100 grammban – kitűnő eledel lehet fogyókúrázóknak is.
 A zellerben található ásványi anyagok ugyanis kiegyensúlyozó hatással vannak a vér sav-lúg egyensúlyára. Erre akkor van szükség, ha a szervezet elsavasodik a túlzott húsfogyasztás, és a sok felesleges szénhidrátbevitel következtében.
 A zellerben tökéletes egyensúlyban vannak a szerves sók és a vitaminok, amihez még hozzájárulnak a növényhormonok és az az esszenciális olaj, ami a zellernek jellegzetes illatot kölcsönöz. Ennek az olajnak különleges hatása van az idegrendszer szabályozására, nyugtatására is, így segíthet a túlzott idegeskedés leküzdésében. "


Na, ennyi okosság után jöjjön az elkészítés. Az előkészítés olyan, mint az előző receptnél--a hús nélküli változatnál.

  • A zellert - jó nagyot - tisztítás után negyedekbe vágtam és lehetőleg vékonyan felszeleteltem
  • Sós vízben nagyon rövid idő alatt -- 5 -10 perc -- előfőztem, lecsöpögtettem és kicsit kihűtöttem
  • Egy sütőedényt kikentem vajjal / tetszés szerint más zsiradékkal is lehet / és két rétegben leraktam a zellert
  • A kölest -- tasakos gyors köles --az előírás szerint megfőztem
  • Olajon apróra vágott hagymát fonnyasztottam és erre tettem a főtt kölest. Só, bors, apróra vágott kapor / fagyasztóból / és tejszín -- 2 dl --került rá.
  • Ezzel terítettem be a lerakott zellert.

  • Darált marhahúst -- 50 dkg -- pároltam összevágott hagymán. Ebbe fokhagymát, borsot is tettem és toscan fűszerkeveréket.
  • A tejszínes, kapros köles tetejére tettem a húsos ragut és megszórtam reszelt sajttal.

  • Erre került a maradék előfőzött zeller és leöntöttem egy tojásos keverékkel.
  • 2 dl tejszín - 1 dl tej - 1 db tojás - só 


A sütőben kb. fél óra alatt jól összesütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.