2009. július 22., szerda

Nyári levesek

Amikor nagyon meleg van, akkor mindenkinek jól esik a langyos vagy hideg, akár jégkockás leves. Nekem nem sok ilyen van a tarsolyomban, mert a gyümölcs leves a maga hagyományos módján egyébként is népszerű nálunk. Ezt a főzés nélkül készítendőt pár éve hallottam, de sajnos nem jegyeztem meg pontosan. Ma már viszont képesnek tartom magam arra, hogy emlékezetből is összeállítsak egy ételt. Nekem általában szükségem van írásos megerősítésre /receptre /, hogy biztosan összeillő ízeket válasszak.
  • 2 pohár joghurt
  • 2 dl tejszín
  • 1 l tej
  • cukor ízlés szerint
  • turmixolt gyümölcs
  • fahéj

A gyümölcs 1/3-át összeturmixolom és ezután összekeverem a joghurttal, tejszínnel és tejjel. Ha a gyümölcs nem elég édes, teszek bele még egy kis mézet, fahéjat és beleteszem a többi, kis darabokra vágott gyümölcsöt. Tálalásnál tejszínhabot tehetünk rá és még egy kis fahéjat.

Sültpaprika krémleves



A piros kaliforniai paprikát a sütőben megsütöttem, lehúztam a héját és összefőztem hagymával és burgonyával.
  • 2 db paprika
  • 1 db hagyma
  • 2 kis burgonya
  • 1 ger. fokhagyma
  • só, bors, kakukkfű
  • 2 dl tejszín

A hagymát, a burgonyát, a fokhagymát és a megsült paprikát összevágom és sós vízben puhára főzöm. Fűszerezem és botmixerrel pürésítem. Hozzáöntöm a tejszínt, összeforralom és utána sózok még, ha szükséges. Nekem az utolsó sózás adta meg az igazán jó ízét, mert egy pillanatig úgy éreztem, nem találom el a megfelelő ízt. Pirított kenyérkockákkal tálaltam és petr.zöldet szórtam rá.

A kenyérkockát a sütőben szoktam elkészíteni. Szárazom pirítom meg és így sokáig el tudom tenni anélkül, hogy megváltozna az íze a kenyérnek, és nem is avasodik meg. Ha marad szikkadt kenyerem, akkor többet is készítek egyszerre és így van tartalék, ha gyorsan szükség lenne rá.

4 megjegyzés:

  1. Én is elélnék hideg leveseken..Ez a sültpaprikás izgalmas....

    VálaszTörlés
  2. Még soha nem csináltam, de nagyon tetszik az ötlet is és a tálalás is. És valószínű az íz is tetszene... Köszi a receptet! :-))

    VálaszTörlés
  3. Tetszik ez a paprikakrémeleves, ki kell próbáljam...

    VálaszTörlés
  4. Nem régen kötöttem közeli barátságot a sült paprikával, de már sok ételbe tettem. A leves is finom lett.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.