2010. március 23., kedd

Polipos pizza


Vacsorára készítettem, mert azt akartam, hogy ne az unalmas kenyér-felvágott-vagy valami variációt együk. Volt már jónéhány vacsora ötletem, de mindég szívesen eszünk olyat, ami egészségesebb, mint az előbb említett összetevők. A kenyérsütőgép nagyon sokat segít. Azt hiszem az utóbbi évek egyik legjobb befektetése volt. Most már akkor is tudom könnyedén használni, ha egyébként mellette még két-három egyéb dolgot végzek egyszerre. Szeretjük az egyszerű, főleg telj.kiőrlésű liszttel készült lepényféléket. Tulajdonképpen ilyen a pizza is, ami nagyon sokféleképpen felhasználható alap tészta. Ezért nem is tudom mindég pizzának nevezni az elkészült ételt. ------------Most ismét vettem kedvenc boltomban egy erősen leárazott polipkonzervet, egy kagylókonzervet és egy koktélparadicsom konzervet. Ebből muszály volt egy tengergyümölcsei pizzát készíteni vacsorára. Hát,...nem lett rossz! A ragu hozzávalói:
  • 1 dob. polipkonzerv
  • 1 dob. kagylókonzerv
  • 1 nagy fej hagyma
  • 5 ger. fokhagyma
  • 1 dl száraz fehérbor
  • 2 ek olaj
  • 5 dkg vaj
  • frissen őrölt bors
  • 1 dob. koktélparadicsom konzerv
  • 1 ek kapribogyó
  • 1 ü. házi pizzaszósz
  • 10 dkg trappista sajt
  • olívaolaj a tetejére
Az olajon és vajon megfonnyasztom az apróra vágott hagymát és három gerezd zúzott fokhagymát. Sózom és fedő alatt párolom. Ráöntöm a lecsöpögtetett kagyló- és polipkonzervet. Egy forralás után a fehérbort is bele öntöm. Elforralom, hogy csak az aromája maradjon. Ráreszelem a maradék két gerezd fokhagymát, borsot szórok rá és végül beleöntöm a szintén lecsöpögtetett paradicsomot. Félre teszem, amíg elkészül a tészta.
Tészta: 3 dl víz; 20 dkg telj.kiőrl liszt; 30 dkg sima liszt, 2 ek olívaolaj; só; 2 dkg friss élesztő; 1 kk. cukor.
--------A géppel összekevertetem a tésztát és kb. 20 perces kelesztés után kinyújtom két lapra. Bőségesen megkenem a pizzaszósszal, megszórom reszelt sajttal és erre teszem a kagylós ragut. A paradicsomokat elosztom, hogy minden hová jusson. Az összevágott kapribogyóval megszórom, olívaolajjal meglocsolom és mehet a sütőbe. Pontosabban egy újabb 15 perces kelesztés után. 170 fokos sütőben sütöttem légkeveréssel / rövidebb idő alatt készül el / kb. 15 percig.
--------Nem tévedésből írtam, hogy a sajtra tettem a ragut. Nem akartam, hogy az egész ételből csak a sajt látszódjon, viszont kellett ahoz, hogy sülés közben jól bele tapadjanak a ragu alapanyagai. Úgy emlékszem, hogy az olaszok egyáltalán nem tesznek sajtot a halas, kagylós pizzákra ill. tésztákra. Így én egy magyaros kompromisszumot kötöttem a sajttal.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztán néz ki! Érdekes polippal! Még sosem ettem!

    VálaszTörlés
  2. Nekem is ez volt az első és nem lettem függő tőle, de érdemes kipróbálni. Nincs semmi extra íze, de ez a konzervnek is betudható.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.